| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Netværk  
  • Ethernet
  • FTP & Telnet
  • IP-adresse
  • Internet Netværk
  • lokale netværk
  • modemer
  • Network Security
  • Andet Computer Networking
  • Routere
  • virtuelle netværk
  • Voice Over IP
  • Trådløst netværk
  • trådløse Routere
  •  
    Computer Viden >> Netværk >> Andet Computer Networking >> Content
    Typer af klient-server -modeller
    I klient-server -model computing er arbejdsopgaverne fordelt mellem en tjenesteyder , der kaldes en server , og en service requester eller klient. Klient- server-modellen blev udbredt i de tidlige dage af computere , var, da adgangen til dyre mainframe computere leveres af dumme terminaler. Mere for nylig, client- server-modellen viste sig afgørende for udviklingen af internettet . Der er flere modeller for client- server-interaktion , med de vigtigste forskel er mængden af ​​arbejde, der udføres på hver side . Tynde klienter

    En tynd klient er en enhed, der mangler ressourcer til at fungere uafhængigt af en server. Tynde klienter oprette forbindelse til netværket , fange brugerens input og sende det til serveren , hvor hovedparten af behandlingen vil finde sted. Denne model var populært omkring 1970, hvor dumme terminaler blev brugt til at få adgang til kraftfulde mainframes. I dag kan webbrowsere ses som tynde klienter forbinder til web -servere.
    Fat Clients

    modstykke til en tynd klient er en tyk klient , også kendt som en fed klient eller en rig klient. Fat kunder har nok computerkraft til at fungere uafhængigt af server, med mange af de data og de programmer der er gemt lokalt. En forbindelse med serveren er stadig nødvendig for at udføre visse funktioner. Tykke klienter kan eksemplificeres ved multiplayer spilplatforme : . Bygherren har evnen til at køre solo spil og udfører beregningsmæssigt dyre arbejde for præstationen i verden, mens serveren holder styr på tilstanden af ​​den delte verden i løbet af multiplayer sessioner
    < br >
    Servants

    regnekraft bliver mere overkommelig og bredbånd mere allestedsnærværende , der er computere kraftige nok til at fungere som servere , men billig nok til at blive brugt som klienter. Dette førte til fremkomsten af ​​de " tjener" -modellen i begyndelsen af ​​2000'erne , hvor en computer ses som en server ved nogle af sine kammerater , og som en klient af andre. Begrebet en tjener , som er udviklet af skaberne af Gnutella-netværket , giver mulighed for opførelse af decentrale peer-to -peer-netværk , at i modsætning mere traditionelle klient-server -modeller, der ikke har nogen single point of failure .
    < br >

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Forbindelsesløs Protocol 
    ·Sådan dele en bærbar 
    ·Sådan tekst med Email til en mobiltelefon 
    ·Introduktion til Client Server Arkitektur 
    ·Hvad er SLP 
    ·Fordelene ved en ISO- billede 
    ·Sådan Slut i Mocha VNC 
    ·Sådan Slut en VNC Viewer til en havn 
    ·Hvordan man gør en Ping Test 
    ·Hvordan tilføjer jeg en netværkstilsluttet printer ti…
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Track Trafikken på en 2Wire Modem 
    ·Sådan Ping en liste med webadresser 
    ·Sådan Slut Ethernet-kabler til DSL-modem 
    ·Hvor mange Ethernet Porte virker en kabelmodem Har 
    ·Sådan finde IP-adressen på en Gateway Computer 
    ·Sådan Network afsides lokaliteter Together 
    ·Sådan konfigureres en IBM Laptop for Wireless 
    ·Hvordan vil køre en Ethernet -kabel til bredbånd 
    ·Sådan Tilslut PC til lufthavn Wireless 
    ·Sådan adgang til data på et domæne Script 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com