Voice over IP-teknologi , eller VoIP , er designet til at sende og modtage den menneskelige stemme i løbet af en Internet Protocol -netværk ( såsom internettet selv) . Fordi den menneskelige stemme ikke kræver absolut troskab for at blive forstået , er VoIP ikke kræver den samme mængde båndbredde er nødvendigt for at transmittere , siger, levende musik over et IP -netværk i acceptabel detaljer. Hvor meget båndbredde det kræver varierer afhængig af algoritmen anvendt til at kode signalet . Silence
information VoIP sender og modtager , er i form af "pakker " . Husk, at fordi det er designet til samtaler , der sandsynligvis indeholder perioder med stilhed , er VoIP ikke konstant transmitterer pakker , det er kun, når en højt nok lyd er samlet op , at VoIP bruger enhver båndbredde på alle
< br . > Headers
Hver VoIP pakke kræver en "header ", en samling tekniske oplysninger , der altid er 320 bits i størrelse. Hvor meget af en belastning dette steder på båndbredde afhænger af, hvor mange pakker bliver sendt per sekund - hvilket igen afhænger af, hvor stor en luns af lyd hver pakke repræsenterer. Mindre, mere hyppige pakke nyttelast betyde flere header data og dermed mere båndbredde brug større , mindre hyppige nyttelast betyde længere transmissionsforsinkelser
Codecs
dur. faktor for VoIP båndbredde krav er codec softwaren bruger. En codec ( komprimering /dekomprimering ) er et stykke software, der komprimerer og koder for et signal på den ene ende af en transmission , og dekomprimere og dekoder det på den anden ende . Flere forskellige VoIP codecs findes, og alle af dem producerer pakker af forskellige størrelser , hvilket også betyder forskellige nyttelast og forskellige antal overskrifter per sekund. De krav til båndbredde af populære codecs kan være så lav som iLBC s 28 kilobit per sekund ( Kbps) eller så højt som G.711 's 87 Kbps. Tjek din VoIP-software dokumentation for oplysninger om, hvilke codec , du bruger , og se et codec tabel som den forbundet i Ressourcer til at codec gennemsnitlige brug af båndbredde .