Formål afhøring involverer spørgsmål, som har et præcist svar , der kan generelt beskrives i en værdi , ord , sætninger koncept, idé eller sætning. Formålet kan være en quiz for akademisk , aptitude eller psykologisk testning . Det kan også være en undersøgelse eller spørgeskema bruges af virksomhedens personalekonsulenter for udvælgelsen af ansøgere ved markedsføring agenturer for forståelse af forbrugernes behov eller af læger til at diagnosticere patientens problemer. AC eller C + + program til dette formål tillader en quiz administrator for at oprette en quiz fra en database med spørgsmål , leverer quiz til et væld af slutbrugere og beregner resultater, hvis relevant. Talrige slutbrugere tage quizzen og modtage resultatet. Spørgsmålstegnet Object
Et spørgsmål er det mest generiske kornet objekt i en quiz -program. Designe en struktur i C eller et objekt i C + + til at gemme attributter for en quiz spørgsmål . Et spørgsmål objekt vil have spørgsmålet tekst, en " subjectID " peger på et objekt af typen "emne ", en liste eller matrix af multiple choice tekster , en " answerID " for at gemme den aktuelle svar, hvis det er relevant, en score felt , der fortæller , hvad brugeren scorede på dette spørgsmål og en " user_responseID " for at gemme brugerens svar . Du kan bruge metoder som konstruktøren til at allokere hukommelse og udfyld standardværdierne og et Qn_SetQuestion ( ) metode til at fylde objekt dataelementer med et spørgsmål fra databasen. Brug en Qn_AcceptResponse ( ) metode til at gemme bruger-input og et Qn_EvaluateResponse ( ) metode til at indstille score for denne question.The spørgsmålsobjekt bruger konstanter såsom MAX_QUESTION_LEN , MAX_CHOICE_LEN , MAX_CHOICES og flere datatype definitions.Following er et eksempel på klassen definition for Spørgsmål objekt : Hej
class Spørgsmål { private : IDTYPE subjectID ; char qn_text [ MAX_QUESTION_LEN ] char valg [ MAX_CHOICES ] [ MAX_CHOICE_LEN ] CHOICETYPE answerID //enum {1 , 2, 3 , 4, 5 } CHOICETYPE user_responseID , unsigned int qn_score //Normalt en 1 eller 0 , men vægtede scores kan afholde
//Metoder til spørgsmål classpublic spørgsmål * Spørgsmål (); . //constructorpublic unsigned int ~ Spørgsmål ( spørgsmål * pQn ) //destructorpublic STATUS Qn_SetQuestion ( spørgsmål * pQn ), offentlig STATUS Qn_AcceptResponse ( spørgsmål * pQn ), offentlig STATUS Qn_EvaluateResponse ( spørgsmål * pQn )
//Udvid klasse funktionalitet her ...
} //slut på klassen Spørgsmål definition
Quiz Object
i sin enkleste form , bør en quiz objekt har en test beskrivelse, objektive, instruktion , liste af spørgsmål udvalgt fra spørgsmålet bank database , aktuelle eller senest kandidats samlede score, hvis det er relevant, og en beskrivende indgåelse eller feedback. Ansvar for quizzen objektet og modul er at vise instruktioner og test målsætninger , display spørgsmål på skærmen , skal du lade spørgsmålet objektet til at acceptere brugerens respons og sætte en score, beregner kumulativ score som testen fortsætter, og give en endelig reaktion opmuntring , kommentarer , resultater og eventuelle andre relevante oplysninger.
Housekeeping
Du kan designe en Test objekt klasse udover Quiz klasse. En test er et eksempel på en foruddefineret quiz, taget af en række kandidater. Test objekt bearbejder kandidat scoringer. Tilføj rengøring metoder såsom en pie- eller søjlediagram skaberen at vise testresultat statistikker region , stat, by, amt eller år. En metode til at sende advarsler om ændringer i test politikker , mønstre og indkvartering er også nyttigt .
Yderligere forbedringer
p Du kan udvide anvendelsen . Tilføj kategorier og underkategorier af fagområder. Tilføj afsnit og underafsnit i quizzer. Giver flere quiz skabeloner. Dyrk din test database. Disse forbedringer er især nyttige for standardiserede eller andre akademiske tests.