Alle data , du har brug gemt i en samling i Java kan altid opbevares i et array, men i de fleste tilfælde en bedre datastruktur er tilgængelig. Et ofte overset datastruktur er HashMap . Den store effekt af en HashMap er, at det giver dig mulighed for at knytte dine data med et andet objekt , som regel en streng, der kaldes nøglen , snarere end få adgang til data ved hjælp af sin position i rækken af array . Det er også tager meget mindre processor tid til at søge en HashMap , forudsat du kender nøglen til den værdi , du ønsker. Instruktioner
1
Åben NetBeans .
2
Opret en ny klasse eller åbne en eksisterende klasse. Hvis du opretter en ny klasse , name it " HashMapTest ".
3
Tilføj følgende linie til din klasse til at definere HashMap og initialisere det : Hej
HashMap < String , objekt> MyMap = new HashMap ();
de to datatyper i pilens parentes definerer data - typen af nøglen ( i dette tilfælde en streng) , og det objekt, der gemmes ( i dette tilfælde en generisk objekt)
4
Skriv følgende på næste linje for at tilføje nogle oplysninger til HashMap : .
myMap.add ( " fornavn ", " Kevin " ) . " fornavn "
Dette skaber en indtastning af data i kortet med værdien " Kevin " , der kan tilgås når som helst ved hjælp af nøglen
5
hente data fra HashMap :
myMap.get ( " fornavn ")