| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Sådan Design Editor Brug OpenGL
    Enhver interesseret i spiludvikling eller har behov for high performance interaktiv grafik har brug for en grundlæggende editor til at oprette og redigere baggrunde , sprites og andre billeder . OpenGL , en grafisk standard indbygget i Windows , Mac og Linux, tilbyder en fremragende valg til opbygning af både redaktør og gennemføre interaktiv grafik . Selv om de kommercielle grafik redaktører er tilgængelige for hver af disse platforme , bygge din egen editor vil hjælpe dig med at få fortrolig med OpenGL programmering. Følg disse trin for at oprette en simpel grafik editor . Ting du skal
    Windows, Mac eller Linux arbejdsstation
    C + + eller Objective C ( Mac) programmeringssprog
    Vis Flere Instruktioner
    1

    blive fortrolig med OpenGL . Besøg OpenGL hjemmeside, læse Introduktion links , derefter hente reference manual og programmering vejledning. OpenGL giver både 2D og 3D-modellering og billeder er konstrueret ved hjælp linjer og polygoner , ikke bitmap- billeder.
    2

    Find en prøve OpenGL program. Hente koden og få det kører på din arbejdsstation. Undersøgelse koden at bestemme, hvordan ekstra funktioner kan implementeres .
    3

    Tilføj kode til at trække et par ekstra linjer eller polygoner . Denne øvelse vil validere, at du forstår OpenGL programming interface .
    4

    nedskrive en kort beskrivelse af det overordnede design. Undersøg, om redaktøren vil gøre 2D -eller 3D- billeder, hvordan brugerfladen fungerer, hvordan point , former og polygoner får redigeres, hvordan data bliver gemt , og om renderinger ( de endelige billeder) bliver gemt på disken.
    5.

    Tilføj kode til at angive nye linjer og polygoner . Spor musen bevægelse og knaptryk og tegne linjer som reaktion på disse bevægelser . Vær tålmodig , og dette vil sandsynligvis være den sværeste kode. De fleste C + + og Objective C sprog har hændelseshandlere for muse bevægelse og museknap begivenheder. På musen nede , gem musemarkøren s X-og Y -koordinater , så på musen op , trække en linje fra den gemte koordinater til den aktuelle koordinater.
    6

    Opret en datastruktur til at spore hver linje eller form placeret på skærmen , så når "File /Save " menupunkt bliver klikket på, skrive denne liste til disk storage . On " File /Load " rydde skærmen , indlæse hver linje eller form i datastruktur og gøre det på skærmen. Disse to funktioner giver redaktøren mulighed for at indlæse og gemme filer .
    7

    Opret flere dialogbokse , hver med et sæt knapper eller kontroller at variere stregtykkelse , farve, former og andre funktioner. Disse bliver paletter , der tillader brugeren at vælge pensler, farver og former. Igen, som linjer og former flyttes til skærmen , optage dem i baggrunden datastruktur , så de kan gemmes på disken.
    8

    Fortsæt med at tilføje nye funktioner , som er nødvendige for at udfylde redaktørens design. Udnyt den oprindelige kode når det er muligt , men vær ikke bange for at skille sig af kode, der ikke opfylder dine design mål .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvad Er Egenskab Nøgler 
    ·Sådan Overload tildelingsoperatoren i C 
    ·Sådan Luk programmer i C 
    ·Hvordan man opbygger en Asterisk Tree i C + + 
    ·Hvordan man skriver en STL Iterator 
    ·Sådan ændres Borland C + + Edit Screens 
    ·Sådan Skjul Knapper i Xcode 
    ·Hvordan man laver en SWF fra C + + 
    ·Hvordan laver man en MFC Alarm Application 
    ·Sådan oprettes en Binary Tree i C 
      Anbefalede Artikler
    ·MySQL Begynder Tutorial 
    ·Sådan Find en Multiplicative Inverse i Java 
    ·Hvad er Mellemrum i Matlab 
    ·Sådan får du en Gridview Celleværdi 
    ·Hvordan man laver en Cool Grid 
    ·Forskellen mellem en passiv Object & en aktiv objekt i …
    ·Sådan fjernes jQuery Harmonika Styling 
    ·Sådan oprettes en Hash Map 
    ·Sådan Konverter Newline for MySQL 
    ·Sådan Konverter VBA til Python 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com