Apple Xcode giver Mac-brugere mulighed for at oprette programmer til Mac OS , iPhone, iPod Touch og iPad. Designet specielt til disse enheder , Xcode bruger en layout og flow, der adskiller sig fra mange andre kodning miljøer. Ved at kombinere koden builder med et integreret interface builder , Xcode indeholder alle de værktøjer , der er nødvendige for app skabelse. Instruktioner
1
Klik på " Spotlight " søg -ikonet i øverste højre hjørne af skærmen . Type " Xcode " og klik " Xcode - Developer ." På resultatlisten for at starte programmet
2
Klik på " Opret en ny Xcode -projektet" i midten til venstre i vinduet Velkommen . Klik på " Application " under " iOS" overskrift for at skabe en iPhone, iPod Touch eller iPad applikation. Klik på " Application " under " Mac OS X" på vej til at skabe en Mac-program .
3
Klik på den ønskede program type i panelet til højre og klik på " Næste. " Skriv et produktnavn , og klik for at vælge en enhedstype. Klik på "Næste ", navigere til den ønskede sti, hvor du har til hensigt at redde projektet og klik på " Opret ".
4
Klik på de ønskede indstillinger i vinduet Oversigt , og klik derefter på ansøgningen filer under dit projekt navn i venstre panel .
5.
Skriv din ansøgning kode i hvert passende fil. Klik på " MainWindow.xib " fil og trække knapper og andre elementer fra biblioteket vinduet til visningen. Tryk og hold "Control " og derefter klikke og trække "File er Ejer " ikonet fra centrum panel til ethvert objekt, der skal styres af koden allerede skrevet . Slip "Control ", og museknappen. Klik på navnet på den relevante metode. Gentag processen , trække fra objektet til " View Controller " eller " Window" for at få tingene til at udløse denne metode.
6
Klik på " Window" i menuen øverst på skærmen . Klik på " Arrangør " og vælg " Provisioning Profiles " i venstre panel. På "import " nederst i vinduet . Naviger til din Apple- provisioning profil , hvis du har en, og klik på " Åbn".
7
Klik på " Filer" og "Gem ", klik derefter " Product ". svæve over " Build for" og vælg " Build for Testing" for at åbne projektet på en enhed eller simulator til test. Klik på " Build for Running " for at skabe et program, der kan sættes på din enhed eller computer. Klik på " Build for arkivering " for at skabe et arkiv for indsendelse til App Store.