Udviklere nogle gange ønsker at injicere bevægelige elementer i deres kort. GtkRadiant gør denne proces meget let , som et resultat , beskæftiger de fleste af de spil , der er blevet oprettet ved hjælp af redaktøren denne funktion i nogle kapacitet . Fra rumlen tog til zoom rumskibe til simple vragrester flyder ned ad en flod , er Func_train en nem måde at give dit kort en smule flair . Instruktioner
1
Åbn Radiant .
2
Åbn din kort ved at klikke på "File " og derefter "Open" og vælge dit kort.
< br > 3
Tegn en pensel i 2- dimensional vinduet. Dette vil være den egentlige bevægelse platform. Fravælge pensel. Gå til " Textures " menuen og vælg "System ". Vælg derefter "System /oprindelse" shader . Tegn en lille boks i den 2-dimensionale vindue . Nu trækker det ind i midten af platformen , du lige har oprettet. Vælg dem begge ved at holde Shift-tasten nede og klikke på dem. Højreklik i det 2- dimensionale vindue og vælg " Func " menuen. Endelig skal du vælge " func_train ".
4
Fravælg alt. Højreklik i det 2- dimensionale vindue og vælg "vej " og derefter " path_corner " . Denne " path_corner " i det væsentlige fungerer som et waypoint langs hvilken din platform vil rejse. Når du har oprettet den første , oprette en anden . Nu skal du vælge både og ramte Kontrol og " K "-tasten. Dette vil forbinde de to. Gentag denne proces, indtil du har dannet en cirkulær bane med dine " path_corners . "
5
Fravælg alt, så vælg din " func_train ". Vælg det første af dine " path_corners ", og hit Control and "K " igen. Dette vil forbinde toget til sine metaforiske spor. Kompiler , og du er færdig .