en fast bestanddel af ethvert indendørs miljø er døre og gange , der tillader spilleren at bevæge sig mellem rummene. Nu kan det lyde som en forholdsvis simpel affære , men det er faktisk en lille smule tricky , da bygherren bliver nødt til at script et program til at gøre for at åbne døren. Heldigvis Gtkradiant tager en masse hovedpine ud af denne proces, da det maskinskrevet håndterer det meste af scripting , hvis du sætter den op korrekt . Ting du skal
Gtkradiant
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn Radiant .
2
Åbn din kort ved at klikke på "File" derefter " Open " og vælge dit kort.
3
Gå til " Textures " og derefter " System" og vælg " Caulk " shader . Nu opbygge en åbning for spilleren at passere igennem og selve døren i den 2-dimensionale vindue . Vær sikker på at gøre selve døren et par enheder tyndere end dørkarmen , ellers vil du få en grafisk fejl i spillet. Nu ramte "Esc "-tasten for at fravælge alt.
4
Hold " Shift" og klik på din dør. Nu skal du højreklikke i 2- dimensional vinduet. Vælg " Func " og derefter " Func_door ". Hit "Esc "-tasten for at fravælge alt.
5
Gå til " Textures " og derefter " System" og vælg "Trigger " shader . Nu tegne en trigger , der omfatter din dør og dørramme. Sørg for, at der er en rimelig mængde af afstand mellem selve døren og starten på udløseren.
6
Hold "Shift "-tasten og klikke på aftrækkeren og selve døren . Nu skal du holde "Control "-tasten og " k "-tasten. En linje, der forbinder aftrækkeren og døren skal vises. Dette betyder, at de to er blevet forbundet, og når afspilleren aktiverer aftrækkeren døren åbnes . Gem , kompilere og test i spillet.