Oprettelse af et virtuelt miljø , der synes realistisk at spilleren er meget vigtigt for enhver spiludvikler . GtkRadiant er en meget kraftfuld redaktion værktøj, der gør denne proces meget let på grund af sin evne til at gøre selv de mest komplicerede scripting let at forstå. Et af de områder , som dette bliver tydeligst i er belysningen proces . Instruktioner
1
Open GtkRadiant .
2
Åbn din kort ved at klikke på "File " og derefter " Åbn ", og vælge dit kort.
3
Højreklik på den todimensionale vinduet. En ny menu vil poppe op .
4
Vælg " Lys ". Du vil derefter blive bedt om at indtaste en værdi for dine lys. Dette nummer er hovedsagelig hvor lys du vil have lyset til at være. Med andre ord , jo højere tal du skriver i , jo lysere lys. Når du har besluttet på et nummer, klik på "OK ".
5
Vælg lyset nu, at det er blevet placeret i din kort ved at holde "Shift "-tasten og klikke på lyset i de tre -dimensional vinduet.
6
Hit "K "-tasten. En ny menu vil poppe op med et farvehjul . Klik på et areal på farvehjulet. Den farve, du vælger, vil være den farve, lyset udsender . Så hvis du vælger lilla, vil dit lys udsender en lilla lys. Hit "OK". Du bør se farven på lyset ændring i den tre- dimensionelle vinduet.