| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan man laver en pong spil i C + +
    C + + er et programmeringssprog værktøj, der giver dig mulighed for at oprette objektorienterede applikationer. Du kan bruge objekt -koder til at tillade mere detaljeret og organiseret programmering. Pong er et spil , du kan programmere i C + + , der inkorporerer forskellige funktioner. For at gøre en pong spil , finde en kompilering program som Dev -C + + for at starte programmet og redigere koden . Instruktioner
    1

    Start kompilere program efter eget valg , og klik på " File ", " Ny" og vælg " projekt". Vælg "Console Application " for filtypen og give det et navn .
    2

    Indtast koden til at oprette den spiller information , bold sporing og objekt skabelse. Det skal se sådan ud : Hej

    # include # include # include

    int ball_x = 320 ; int ball_y = 240 ;

    int p1_x = 20; int p1_y = 210 ;
    3

    Opret de grundlæggende elementer i spillet ved at skrive if-else kode udsagn for hver spiller og begivenhed , beslutter om, hvad der sker, hvis bolden rammer battet , eller er savnet . If-else udsagn vil se nogenlunde sådan ud : Hej

    void moveBall () { ball_tempX = ball_x , ball_tempY = ball_y ,

    if ( dir == 1 && ball_x > 5 & ; & ball_y > 5 ) {

    if ( ball_x == p1_x + 15 && ball_y > = p1_y && ball_y <= p1_y + 60 ) { dir = rand ( ) % 2 + 3 ;} else { - ball_x - ball_y ;}
    4

    Skriv koden til at give spillet grafiske elementer som en baggrund skærm , kugle farve og skærmstørrelse, som vil se sådan ud: }

    acquire_screen (); circlefill ( buffer , ball_tempX , ball_tempY , 5, makecol (0 , 0, 0 )), circlefill ( buffer , ball_x , ball_y , 5, makecol (128 , 255 , 0) ), draw_sprite (skærm , buffer, 0, 0 ), release_screen ();

    hvile ( 5);

    }
    5

    Skriv kode til spiller vender bruge kodelinjer " void p1Move () " og " void p2Move ()" .
    6

    Skriv den kode, der informerer program, når en spiller vinder , og hvornår de skal begynde et nyt spil . Den " void checkWin () " erklæring kombineret med en if-else loop vil gøre spillet fortsætte med at gå , indtil en spiller når max score. Den " void startNew ()" vil fortælle programmet til at starte forfra
    7

    Tilføj kommandoen. " END_OF_MAIN (); " for at gennemføre uddannelsen . Gem og starte programmet til at spille et spil pong.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Link COBOL & C sammen på z /OS 
    ·Sådan ændres Borland C + + Edit Screens 
    ·Sådan Find antallet af forekomster af en karakter i en…
    ·Sådan Find en Memory Leak i Linux 
    ·Sådan vises mange kolonner i GridView 
    ·Rekursiv funktion i C 
    ·Sådan oprettes en Dynamic Link Library til Access 
    ·Hvordan man laver et mønster i C + + kode 
    ·Sådan bruges Atoi Funktion 
    ·Sådan oprettes en Cipher i C 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan ændres en Windows Dialog Caption 
    ·Sådan udføres en bestemt handling Når Return trykkes…
    ·Hvordan til at returnere en reference til Vector C 
    ·Sådan Tilkald Class funktion i PHP 
    ·Sådan gør du: kommentarer fra Java-kode 
    ·Hvordan man opbygger en menu i Android 
    ·SQL Class Online Training 
    ·Hvordan man kompilerer et C + + i Dev -C 
    ·Hvordan man opbygger en PHP kalender 
    ·Sådan Upload PHP filer til en hjemmeside 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com