using namespace std ;
3
Opret to arrays af strenge. Et array er en beholder, der indeholder en sekvens af objekter , og de er perfekte til at holde kulør og værdien af et spillekort . For en standard dæk, minus Joker kort, kan du skrive følgende to string arrays : Hej
string jakkesæt [] = {" Diamonds ", " Hearts ", " Spader ", " klubber" }; < br >
string faceValue [] = {" Two ", " Three ", " Fire ", " Five" ,
"Seks ", " Seven ", " Eight ", " Nine ", " Ace "," King " ,
" Queen ", " Jack " };
4
Skriv en funktion, der tilfældigt bestemmer kulør og værdien af et kort. Kalder denne funktion " getCard ", og har det output en streng. Skriv følgende for at oprette et skelet af denne funktion : Hej
string getCard ()
{}
5
Udfyld funktionen ved at skrive koden nødvendigt at henlede et tilfældigt kort . Hele koden i trin 6 til 11 skal placeres i-mellem de krøllede parenteser i " getCard "-funktion.
6
Erklær en tekststreng , der repræsenterer et kort, som kan gøres ved blot at skrive følgende:
string -kort,
7
Opret to heltalsvariabler der skaber tilfældige værdier . Den første variabel skaber værdier mellem 0 og 11, og er perfekt til tilfældigt at bestemme den pålydende værdi af et kort. Den anden variabel skaber værdier mellem 0 og 3 , og er velegnet til bestemmelse af dragten af et kort
int cardValue = rand ( ) % 12 ; .
Int cardSuite = rand ( ) % 4 ;
8
Tilføj den pålydende værdi til strengen " kort" som dette : Hej
card + = faceValue [ cardValue ]
9
Placer en divider i - mellem kortet værdi og kulør som dette : Hej
card + = " af "
10
Tilføj dragten af kortet til strengen som dette : Hej
card + = suit [ cardSuite ]
11
Output snoren og afslutte funktionen ved at skrive følgende:
tilbagevenden kort,
12 < p> Opret en hovedfunktion. Dette er indgangen til dit program , og det er hvor det begynder henrettelse. Koden fra de resterende trin skal gå i-mellem de krøllede parenteser i den vigtigste funktion , som vist nedenfor :
int main ()
{}
13
Skriv følgende udtalelse at spørge spilleren , hvor mange kort han vil gerne henlede : Hej
cout << "Hvor mange kort ville du lide at tegne ? " << endl;
14
Erklær en heltalsvariabel , der gemmer antallet af kort spilleren ønsker at tegne, men sæt den til nul for nu :
int numberOfCards = 0 ;
15
Skriv følgende erklæring for at få fat i værdien input fra tastaturet og sæt den svarer til de variable " numberOfCards ", som denne :
cin >> numberOfCards ;
16
Opret en for-løkke , der gentager den samme kode så mange gange som brugeren har valgt med " numberOfCards " værdi. Så ring eller påberåbe funktionen " getCard " for at generere et tilfældigt kort. Du kan udsende en tekst også, ligesom dette : Hej
for (int i = 0; i < numberOfCards , i + +)
{ cout << " Du trak en : " < < getCard ( ) << endl; }
17
Kompiler programmet ved at trykke på den grønne "Play" -knappen. Dette skaber en enkelt eksekverbar fil ud af alle denne kildekode . Denne fil vil automatisk blive kørt for dig, så du kan spille dit eget spil . Hvis du skriver i fire , kan du få output, som ser sådan ud : Hej
Du trak en : Syv af Klubber
Du trak en : Queen of Diamonds
Du trak en : Syv af Diamonds
Du trak en : Otte af Spades