De C- programmeringssprog voksede fra udviklernes bestræbelser på at designe et programmeringssprog til multitasking operativsystemer. Et af de fundemental aspekter af programmeringssproget C , og de fleste efterfølgende programmeringssprog , er begrebet af den variable . Uden variabler , kunne programmører ikke gemme data i hukommelsen til brug i hele programmet. Programmører kan ikke modtage , bruge og gemme brugerens input. Også kunne programmører efter objektorienteret programmering paradigmer ikke udføre simple opgaver som at skabe objekter. Variable
computer programmering , variabler er programmør -udpegede navne, der repræsenterer en dataværdi . Meget gerne matematik, kan variable holde en numerisk værdi på hvilken programmør kan udføre matematiske operationer. Desuden kan C datavariabler holde andre data typer data , såsom tegn. Følgende eksempel viser, hvordan variabler arbejder i C programmering : Hej
int x = 5 //variablen "x" indeholder værdien 5int y = 4;
int z = x + y ; //variablen " z" indeholder nu værdien 9
Holding Brugerindtastning
Bortset fra at holde værdier, programmøren tildeler et program bruger også variabler til at holde brugerinput . Når en bruger indtaster data, som et program kræver , er, at data ofte bruges på tværs af forskellige aspekter af programmet eller gemmes til senere brug. Ved hjælp af en input- funktion såsom " scanf ( ) "-funktionen , programmøren gemmer en bruger input til en variabel . Uden den variable , ville der ikke være nogen måde at gemme oplysninger : Hej
int x , scanf ("% d " , x ) //gemmer en brugerindtastede heltal i "x "
Datastrukturer
C programmering bruger også begrebet en datastruktur , eller " struct ". en datastruktur er et element af C programmering , der holder flere dataværdier eller variabler og kan tildeles til en variabel . For eksempel illustrerer følgende kode en datastruktur kaldet "Double " bedrift to variabler , og en erklæring af en variabel , der holder en forekomst af denne datastruktur : Hej
struct Dobbelt { int x ; int y ;} ;
struct Double z //variablen "z " holder et "x" værdi og en "y" value
Pointers
< p > en særlig type variabel i C er en " pointer ". Normale variabler referere til en værdi i hukommelsen. En pointer referencer en faktiske adresse hukommelse , snarere end dens værdi . Denne forskel er vigtig , fordi normale variabler kun kan referenceværdi. En programmør skal eksplicit erklære en variabel og dens type under programmeringen. En markør , på den anden side tillader programmøren at tildele hukommelse dynamisk . En pointer virker på samme måde som en variabel på overfladen , men tillader programmøren at mere direkte håndtere hukommelse.