C + + er en computer programmeringssprog, der giver mulighed for udvikling af en række applikationer , herunder interaktive spil. Samtidig med at en moderne spil tager snesevis af udviklere år at opnå , kan selv en nybegynder programmør lave et simpelt spil , såsom at gætte et tal mellem et og 10 . Foretage et interaktivt spil er stor programmering praksis, fordi det lærer dig, hvordan du håndtere bruger-input og output. Det er to afgørende aspekter alle programmører skal beherske . Ting du skal
C + + Integrated Development Environment (IDE ), såsom Eclipse CDT
C + + Compiler , sådan en GCC
vise flere Instruktioner
1
Ilæg C + + IDE ved at klikke på programmets ikon . Når den åbner , skal du vælge "File /New /Project" og vælg " C + + projekt" at oprette en ny C + + projekt. En tom kildekode fil vises i teksteditoren del af IDE .
2
skriver følgende linjer i toppen af kildekoden fil til at importere biblioteker nødvendige funktioner til at håndtere bruger-input, bruger output og generering af tilfældige tal : Hej
# include
# include
# include
using namespace std ;
3
Skriv følgende "main "-funktion erklæring, som tjener som en indgang i dit program. Alt din kode vil opholde sig i - mellem de krøllede parenteser , der følger den vigtigste funktion nedenfor :
int main ()
{}
4
Skriv en erklæring om, at udsender et budskab til brugeren informere dem af spillet mål som dette : " Du gætter et tal mellem et og ti "
cout << << endl;
5
Skriv en erklæring, der udsender et budskab til brugeren informere dem af spillet mål som dette : Hej
cout << "Please gæt et tal mellem et og ti ! " << endl;
6
Opret en variabel butikkerne spillerens gæt , som dette : Hej
int gæt = 0;
7
Skriv en erklæring, der læser input fra tastaturet : Hej
cin >> gæt ,
8
Skriv et "hvis" erklæring , der kontrollerer at se, om ikke din afspiller gættet rigtigt. Hvis spilleren rette har gættet svaret, kan du udskrive en simpel lykønskning besked som denne : Hej
if ( svar == gæt)
{ cout << " Du er korrekte Tillykke! ! " << endl; }
9
Skriv en " ellers " erklæring , der kører hver gang spiller gætter forkert. Du kan også sende det korrekte svar som dette : Hej
ellers
{ cout << "Forkert Det korrekte svar er : ". << Svar << endl; }
10
Udfør programmet ved at trykke på den grønne "Play" knappen på den øverste række af knapper i IDE . Programmet starter et vindue og beder dig om at indtaste et nummer . Prøv at gætte det rigtige svar !