The C + + programmeringssprog gør kraftig brug af åen konceptet. En strøm er en placering i hukommelsen, der fungerer som midlertidig lagerplads. En udgang stream gemmer data i regionen hukommelse afsat til åen. Denne data er beregnet til at blive læst hver så ofte , så friskere stykker af data at træde i stedet for de ældre data. Men hvis strømmen ikke er læst i tide , kan du ved et uheld overskrive data. Du kan undgå potentielt datatab ved at skylle strøm, som fuldstændig tømmes den. Ting du skal
C + + Integrated Development Environment (IDE ), såsom Eclipse CDT
C + + Compiler , sådan en GCC
vise flere Instruktioner
1
Ilæg C + + IDE ved at klikke på programmets ikon . Når den åbner , skal du vælge "File /New /Project" og vælg " C + + projekt" at oprette en ny C + + projekt. En tom kildekode fil vises i teksteditoren del af IDE .
2
Importer " fstream " bibliotek for at udnytte stream objekter , den indeholder. Skriv følgende i toppen af kildekoden fil : Hej
# include
using namespace std ;
3
Opret en main funktion . Den vigtigste funktion er , hvor udførelsen begynder i dit program. Du vil placere alle de resterende kode i de krøllede parenteser , der følger den vigtigste funktion erklæring. En hovedfunktion erklæring ligner dette : Hej
int main ()
{}
4
Opret en output stream og binde den til en fil med navnet " filnavnet. txt "ved hjælp af følgende linje kode : Hej
ofstream OutputStream ( " filename.txt ")
5
Skriv nogle data til output stream. Skrivning af data til vandløb sker ved hjælp af " <<" operatører. For eksempel , så skriv til ordet "Hello" til output stream , kan du skrive følgende : Hej
OutputStream << "Hello" << endl;
6
Skyl åen for at sikre , at ordet " Hello" er skrevet til åen. Der er ingen garanti om, hvornår redegørelsen foretages i det forrige trin , vil udføre. Hvis dit program lukkes uventet , kan ordet aldrig skrive til filen. Skyl stream ved hjælp af denne kommando : Hej
outputStream.flush ();
7
Udfør programmet ved at trykke på den grønne "Play" knappen på den øverste række af knapper i IDE . Programmet vil gemme et ord i en output stream , og derefter skylle åen, der sikrer, at filen er skrevet til .