I alle programmeringssprog, er at være i stand til at finde tid og forskellen mellem to registrerede tider vigtigt i mange situationer. Uanset om du beregne frames -per- sekund for et videospil , registrering tiden mellem indgangene eller forsøger at benchmarke din software , C + + har indbygget standard biblioteker til måling af tid. Alt du skal gøre er at omfatte de relevante biblioteker , tilsæt tidsfunktioner til dit program og foretage et par beregninger. Ingen særlige tredjeparts biblioteker er nødvendige. Instruktioner
1
Medtag C + + tid bibliotek i dit program med linjen " # include " i toppen af programmet med andre inkluderer udsagn .
2 Erklær to tidspunkter objekter i hovedprogrammet loop . Du kan oprette tid objekter med kode ligner " time_t når som helst, othertime ; " . Erstat " når som helst" og " othertime " med dine foretrukne variabelnavne. Du skal også til at erklære en variabel af den dobbelte type, til at gemme tidsforskellen værdi.
3
tildele værdier til de to tidspunkter objekter i dit program. Hvornår og hvor vil afhænge af , hvorfor du har brug for at beregne tidsforskellen. Giv variablerne en værdi med tiden funktionen . For eksempel , koden "tid (& anytime ) ," ville kalde den tid funktion og gemme resultatet i den tid objektet " når som helst" fra trin 2
4
Brug " DiffTime "-funktionen ved hjælp af din . to tidspunkter objekter som input og tildele resultatet til din forskel variabel . Kalder funktionen med kode ligner " timedif = DiffTime ( endtime , starttid ) ." Hvor " timedif " er din forskellen værdi
5
Udnyt dine data som du ønsker det . Med tidsforskellen er gemt i en variabel , er du velkommen til at manipulere og bruge det i dit program.