Ofte programmører foretrækker at beskæftige sig med bidder af data gennem deres hukommelsesplacering i stedet for direkte. C + + pointers er ideelle værktøjer til disse memory operationer. En markør er en datatype , der gemmer som sin værdi en hukommelse adresse og er af samme type som den variable den peger på , men mærket med en stjerne , som forklaret nedenfor . Pointers er mest almindeligt derefererede , forøges og formindskes . Ting du skal
Grundlæggende kendskab til C og C + + Online C + + compiler , eller bedre endnu en IDE
Vis Flere Instruktioner
1
Spørg dig selv om du har nogensinde spekuleret over, hvorfor du bør gider med pointere og ikke bare arbejde med almindelige variabler. Pointers er mere effektive , for én ting . Desuden , de er vigtige redskaber for heap hukommelse operationer som dynamisk allokering og frigivelse . Også i C- pointers er nyttige til at navigere på tværs af "dumme " arrays.
2
Erklær og initialisere en pegepind . Denne tutorial bruger en pointer af typen int . Eksemplet viser den måde at gøre dette.
3
tildele en værdi af markøren. Husk, pointers kun acceptere hukommelse adresser som værdier . Du repræsenterer adressen på en variabel ved forud for den variable navn med et og-tegn -tegn ( &).
4
Adgang værdien af x via pointer pX . Du gør dette ved at dereferere pX . Du kan dereference pejlemærker ved hjælp af * operatør. Dette er ikke at forveksle med, når du bruger det samme symbol i erklæringen om en pointer , som vist i trin 2. .
5.
Brug en pointer at allokere hukommelse til en bred vifte af 10 ints . Den "nye " operatør er et C + + funktion .
6
Naviger array og befolke den med heltal værdier ved hjælp af markøren.
7
Udgivelse , at hukommelsen ved hjælp af markøren, og "jord" markøren . Den " delete " operatør er et C + + funktion .