Programmer give dig adgang til computerens hukommelse. Du kan bruge denne hukommelse til at gemme data , ændre data og indlæsning af data . Programmer allokere hukommelse for at opnå adgang til hukommelse fra operativsystemet. I C- programmeringssprog, skal du allokere hukommelse til data strukturer, der oprettes under runtime . For eksempel kan et program, der anvender en todimensional graf lagre data i en 2D matrix , hvis det blev tildelt først . Allokering er et meget vigtigt skridt i at bruge computerens hukommelse korrekt . Ting du skal
C Integrated Development Environment (IDE ), såsom Eclipse CDT
C Compiler , som GCC
Vis Flere Instruktioner
1
Ilæg C IDE ved at klikke på programmets ikon . Når den åbner , skal du vælge "File /New /Project" og vælg " C-projekt " for at oprette et nyt C-projekt . En tom kildekode fil vises i teksteditoren del af IDE .
2
Opret en ny hovedfunktion. Denne funktion er, hvor dit program begynder. Du vil placere alle dine kildekode fil i de krøllede parenteser i den vigtigste funktion . Placer følgende tekst øverst i kildekoden fil : Hej
int main ()
{}
3
Erklær et sæt af heltal , der bestemme størrelsen af den to - dimensionelle række . Du skal bruge en variabel for bredden , længde og areal . Skriv følgende udsagn i den overordnede funktion : Hej
int width = 5;
int længde = 5;
int område = bredde * længde
4
Find den størrelse, brug for en to- dimensionel array givet det beregnede område . For eksempel, hvis du var at skabe et gitter af " char " datatyper vil du bruge " sizeof " funktion som denne : Hej
int size = sizeof (char ) * område
5
Erklær en pointer til en todimensional array og tildele de beregnede hukommelse. Skriv følgende udtalelse til at udføre denne : Hej
char ** arrayPointer = calloc ( sizeof (char ) , størrelse ),
6
Udfør programmet ved at trykke på den grønne "Play" -knappen placeret på den øverste række knapper . Programmet har ingen output.