A konsol er et vindue , hvor brugerne interagerer med et operativsystem ved at indtaste tekst ved hjælp af computerens tastatur og læse tekst output fra computerskærmen . Et program kan læse data fra konsollen input. Den tekst, du læse fra en konsol gemmes i konsollen skærmen buffer. Skærmen buffer er et gitter af rækker og kolonner , hvor hver grid celle indeholder et tegn. Ved at give adgang til enkelte tegn eller hele linjer fra konsollen skærmen buffer , kan du bruge input data i din C + + program. Instruktioner
1
Klik på " Start" i Windows og derefter "Microsoft Visual Studio ".
2
Klik på "File ", vælge "Åbn" og dobbeltklik på . C + + program fil, hvor du vil have adgang til en skærm buffer af systemet konsol
3
Indtast følgende kode i det åbne vindue : Hej
# define PERR ( bSuccess , API)
{if ) printf ( ( bSuccess !) ("% s: Fejl% d fra% s \\ på linje% d \\ n" , salg
__FILE__ , GetLastError () , api , __ LINE__ );}
void CLS ( HANDLE hConsole )
{
COORD coordScreen = { 0, 0 } /* her er hvor vi får hjem < br >
cursoren * /
BOOL bSuccess ,
DWORD cCharsWritten ,
CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbi /* for at få buffer info * /
DWORD dwConSize /* antal tegn celler
i den aktuelle buffer * /
/* få antallet af tegn celler i den aktuelle buffer * /
bSuccess = GetConsoleScreenBufferInfo ( hConsole , & csbi ),
PERR ( bSuccess " GetConsoleScreenBufferInfo ");
dwConSize = csbi.dwSize.X * csbi.dwSize.Y ,
/* sæt den buffer attributter tilsvarende * /
bSuccess = FillConsoleOutputAttribute ( hConsole ,
csbi.wAttributes ,
dwConSize , coordScreen , & cCharsWritten )
PERR ( bSuccess " FillConsoleOutputAttribute ");
/* placere markøren på ( 0, 0) * /
bSuccess = SetConsoleCursorPosition ( hConsole , coordScreen ),
PERR ( bSuccess , " SetConsoleCursorPosition ")
tilbagevenden .
4
Klik på " File" og "Gem " for at tilføje den funktion at læse fra systemets konsol skærmen buffer til din C + + program < br >