Funktionsargumenter kan gives afhængigt af funktionens prototype. En pointer er en 4- byte lange argument , der vedrører en placering i computerens hukommelse. Passing pointere som argumenter tillader funktioner direkte manipulere en variabel eller et objekt i hukommelsen. Dette bruges til at optimere koden , så funktionen ikke behøver at kopiere variablen eller objekt fra den, der ringer for at få adgang til det . Fejlsøgning skal være ansat ved passage en pegepind til at sikre, at den peger på en gyldig placering i hukommelsen. Ting du skal
Visual Studio 2010
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn det projekt i Visual Studio 2010 .
2
Naviger til den funktion, der vil acceptere en pointer til en variabel.
3
Definer markøren type i funktionen argumenter listen ved at placere en stjerne efter variable type direkte for variablens navn. En pointer til en karakter type ville blive defineret som: " char * variableName "
4
Anbring markøren type i funktionens prototype, hvis den er angivet . . Funktionen prototype skal nøjagtigt afspejle funktions argument liste eller der vil være en kompileringsfejl .
5.
Opkald funktionen kræver et og-tegn , der skal placeres , før de variable navne for markøren argumenter i funktionen. En funktion kaldet " myFunction " der accepterer en pegepind til et heltal ville blive kaldt ved hjælp af : ". MinFunktion (& myIntegerName ) "