Direct3D er en kraftfuld grafik API (application programming interface ), der anvendes i Windows programmering til at vise visuelle data, såsom tre- dimensionelle modeller og tekst, på en personlig computer skærm. C + + er det sprog, valg blandt edb - professionelle grafikere og Direct3D er designet primært med C + + i tankerne. En anvendelse for Direct3D er at vise tekst på skærmen . For eksempel, hvis du ønsker at oprette en video spil med tekst menuer eller talebobler bruge Direct3D til at vise tekst ved siden af de andre grafiske elementer. Instruktioner
1
Kopier og indsæt følgende kode i nytte -funktioner fil med dit Direct3D C + + -projekt : void DisplaySomeText (string text ) { D3DCOLOR fontcolor = D3DCOLOR_ARGB ( 0,0,0,255 )
RECT rct , rct.left = 2; rct.right = 780 ; rct.top = 10; rct.bottom = rct.top +20;
//Tegn nogle textm_font -> drawText ( NULL , tekst , -1, & rct , 0, fontcolor );}
2
Skift " 0,0,0 " i første linje af funktionen til uanset RGB farve du ønsker at teksten vises i. Det første tal står for rød, den anden står for grøn , og den tredje står for blå. 0,0,0 er sort, 255.255.255 er hvid, og eventuelle værdier i mellem dem er gyldige. For eksempel kan du vælge rød tekst , som er 255,0,0 (maksimum rød , ingen grøn og ingen blå).
3
udføre koden i funktionen ved at skrive sit navn med den tekststreng, du vil have vist som et argument : DisplaySomeText ( "Dette er den tekst , du ønsker at vise ! ")