programmeringssproget C. pejlemærker er variabler , der indeholder adressen plads til en anden variabel . Da henvisninger "point" til en adresse rummet, også ændrer markøren værdi ændrer variablen tildelt pointer . Føres tilbage og tilbage mellem funktionerne , pointers lader programmører kontrolværdier selv når variablen er ikke globalt . C programmeringssprog definerer pejlemærker ved brug af stjernen præfiks. Instruktioner
1
Opret din variabel. Pointers er tildele variable adresse rum . Derfor, før du definerer en pegepind , du har brug for en variabel. Koden nedenfor viser dig, hvordan du definerer en variabel i C : Hej
int theInt = 0;
2
Definer din pointer. Pointers er let genkendelige i dit program , fordi det har en stjerne præfiks. Følgende kode definerer en pointer : Hej
int * ptr ,
3
Tildel variablen til markøren . Du tildeler adressen rummet til pointer, der er opnået ved hjælp af tegnet symbol. Hver gang du ser et og-tegn præfiks i C, tænker " adresse ". Følgende kode tildeler adressen på heltal til markøren : Hej
ptr = &theInt;
Siden " theInt " defineres med en 0-værdi , PTR variabel indeholder værdien 0 < . br >
4
Ret værdien af den variable . Nu, hvor markøren er tildelt variablen , ændre markøren værdi ændrer den faktiske variable så godt, Følgende kode viser, hvordan du ændrer variable værdier ved hjælp af en pegepind : Hej
* ptr = 5;
< br > 5
Udskriv resultaterne til at se værdien ændres . Dette hjælper dig med at lære og se kode og hvordan det påvirker pointere. Følgende kode udskriver resultaterne til din konsol : Hej
theInt = 1; printf ( "Værdien af theInt er% d " , theInt ) //udskriver 5 * ptr = 10; printf ( "Værdien af theInt nu % d " , theInt ) //udskriver 10