| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Sådan Opret din egen spilmotor
    Et spil motor er et stort stykke af computersoftware , der hjælper spiludviklere i skabelsen af spil. Det udfører de opgaver, der er fælles for alle spil , så udviklerne kan fokusere på indhold end på lavt niveau programmeringsopgaver . En virkelig robust motor kan være meget komplekse , men en programmør søger at skabe kun visse typer af spil kan implementere en med relativ lethed. Ting du skal
    Compiler til sproget i dit valg
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Bestem den slags spil, du gerne vil din motor til at støtte. Hvis dit spil motor vil blive brugt til at bygge spil af alle typer , vil det være nødvendigt at designet på den måde . Men hvis du ønsker blot at skabe en lille delmængde af spil, kan du forenkle dit design for at begrænse mængden af ​​tid og arbejde nødvendig.
    2

    Opret de grundlæggende komponenter . Disse omfatter en hukommelse manager, som vil blive brugt til at spore programmets hukommelsesforbrug , en logger, der sporer , hvad programmet gør ved at bemærke sine opgaver i tekstfiler , og kernen , som indeholder de vigtigste spil loop og bestemmer den næste opgave at udføre.
    3

    Design motorens arkitektur. De vigtigste komponenter til enhver motor er input handleren, spillets tilstand opdateringsprogrammet og rendering engine . Du skal beslutte tidligt , hvor kompliceret du vil have hvert stykke skal være.
    4

    Opret input handleren . Dette er det stykke software , der læser tastatur, mus og joystick input og oversætter det til kommandoer, som spilmotor forstår.
    5.

    Udvikle spillets tilstand updater . Denne komponent tolker brugerinput og opdaterer staten af spillet baseret på denne og den foregående spillets tilstand . Dette kan være en meget komplekst stykke , da det vil håndtere alle spillets regler , spil fysik og netværk kommunikation.
    6

    Byg din rendering engine . Denne komponent opdaterer brugernes skærme, og nogle udviklere vil have dette at være den største stykke af deres motor, især hvis de ønsker at skabe realistiske 3D-spil. Dog vil udviklere af enklere spil ønsker at bruge mindre tid på denne del.
    7

    Udvikle måder at teste og debugge hver komponent. Du vil gerne teste hvert stykke , samt hvordan de interagerer . Simple testprogrammer ofte tilstrækkeligt , og du måske ønsker at skabe et simpelt spil , der bruger hver del for at sikre, at de opfører sig efter hensigten.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan får du vist koden af ​​Visual C Projekt 
    ·Sådan Design en C + + Program til at Beregn Worker Lø…
    ·Konvertering af en negativ værdi for at Positiv i C + …
    ·Hvordan man kompilerer en 64- Bit GDB 
    ·Sådan bruges Xcode 
    ·Sådan oprettes en IRC Spybot 
    ·Sådan oprettes en dynamisk String i C + + 
    ·Hvordan laver man et array i C , der holder Multiple St…
    ·Online C + + Træning 
    ·Sådan bruges en Switch Case med Ranges i C + + 
      Anbefalede Artikler
    ·Android Tools 
    ·CSharp Controls til DataGridView 
    ·Sådan Set Up Deployment i VBS 
    ·Hvordan laver man en iPhone App Really Simple 
    ·Forskelle mellem bibliotek Funktion & brugerdefineret f…
    ·Om SQL Profiler Anvendelse 
    ·Hvad er Finalize i Java 
    ·MySQL Cluster Tutorial 
    ·Sådan Beregn Hamming Code 
    ·Sådan fjernes dobbeltposter Lines i en variabel i Perl…
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com