| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Sådan Gør din egen spilmotor
    Et spil motor er et stykke software, der bruges til at skabe mange forskellige former for spil . En god , robust motor udfører de opgaver fælles for mange spil , så spilskaberne kun behøver designe indhold , i stedet for omimplementere de samme stykker for hvert spil . Motoren kan være kompleks nok til at håndtere 3-D online spil, 2-D brætspil og online trivia spil , eller det kan være udformet blot at gennemføre kortspil. Designing man kan være en udfordrende bestræbelse, men en, der kan være meget givende for vildt skabere , der ønsker at gennemføre en række forskellige spil. Ting du skal
    Compiler til sproget i dit valg
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Opret de grundlæggende værktøjer motoren vil bruge . Du skal bruge en memory manager, hvor hver oprettede objekt vil bruge til at allokere hukommelse , så du kan holde styr på brug af hukommelse og rydde op ubrugte bidder . Du bør også bygge en logger , som vil blive anvendt af de forskellige komponenter for at holde styr på, hvad de gør, som de gør det. Logning er uvurderligt for større motorer . Du skal også bruge en kerne , hvor de vigtigste spil loop fungerer , og beslutter, hvad opgave at udføre næste .
    2

    Design spillets engine arkitektur. De vigtigste komponenter i en motor er input handleren, spillets tilstand updater og renderer . Input handleren læser brugerens input og oversætter dem til kommandoer motoren forstår . Opdateringen opdaterer spillet stat baseret på spillets regler , fysik og AI . Den renderer trækker det aktuelle spil tilstand som brugeren er beregnet til at se det.
    3

    Gennemføre input handleren . Du vil gerne være i stand til at håndtere keyboard , mus og joystick input, og giver plads til andre human-computer interaction enheder. Disse input skal kortlægge på en intuitiv måde at kommandoer, komme videre til spillets tilstand updater .
    4

    Opret spillets tilstand updater . Dette vil modtage brugernes input og opdatere spillet stat baseret på dem, og reglerne i spillet. Det kan være den mest komplekse komponent , da det vil have til at håndtere spil fysik, og tillade spilskaberne at gennemføre spillets regler . Hvis dine spil vil være online, de netværkskomponenter gå her , og det vil tage en masse tanker til at afgøre , hvilke opdateringer serveren skal udføre, og hvilke opgaver kunden bør håndtere.
    5.

    Design og implementere rendering engine . Dette kan også være meget kompleks, men det behøver ikke altid behøver at være. Hvis dine spil kræver cutting- edge 3D-grafik , vil du ønsker mere fra denne komponent. Hvor meget tid og kræfter du har brug for at sætte ind på din renderer afhænger meget af de typer af spil, du ønsker at oprette.
    6

    Test og debug komponenterne. Overveje at udforme værktøjer, der hjælper spillets skabere anvender hver komponent. Disse kan være en god måde at teste de enkelte dele . Du kan også prøve at skabe et relativt simpelt spil , for at sikre, at det er let at implementere en ved hjælp af din motor, og at bekræfte, at den software, du har oprettet, fungerer efter hensigten.
    < br >

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Word wrap med Visual C 
    ·Sådan oprettes en C- konsol program, der fungerer som …
    ·Sådan Design Editor Brug OpenGL 
    ·Sådan bruges LINQ i WPF 
    ·C + + og kontrollerer for syntaksfejl 
    ·Hvordan man kompilerer CPP hjælp af Visual Studio 
    ·Sådan betjenes en Visual C Compiler 
    ·Sådan Læs i Strings Into Array C + + 
    ·Sådan fjerner Polstring fra en C Struktur 
    ·Hvordan man laver en Web Mashup 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan kører en Powershell Inside Visual Basic Program…
    ·Sådan får Mouse X & Y i ActionScript3 
    ·Hvordan udskriver jeg en Unicode Symbol i Java 
    ·Hvordan kan jeg blot oprette en Site Map 
    ·Sådan Vedhæft en eksisterende fil i Visual Basic 
    ·Hvordan til at gemme data fra BASIC Stamp 
    ·COBOL Style Regler 
    ·Sådan installeres VBScript 
    ·Hvordan at slette en fil i server PHP VI 
    ·Web Testing Vs . Client Server Test 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com