| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan man opbygger en Game Engine for begyndere
    Et spil motor er et stort stykke af computer software, der kan i høj grad øge dit spil programmering effektivitet. Med en god robust motor, bliver game design mere et spørgsmål om indhold end et spørgsmål om programmering. Design af et spil motor til at opfylde dine behov kan være en stor og kompleks virksomhed , men det er muligt at oprette én, der understøtter en række spil uden at skulle tilbringe måneder at designe den mest generelle motor mulig. Ting du skal
    Compiler til sproget i dit valg
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Design den spilmotor , der passer til dine behov. Komponenter bør omfatte et input handleren, et spil state manager og en rendering engine . En hukommelse manager og logger vil gøre det lettere at styre din spilmotor senere. For dit første forsøg, er det bedst at holde sig til disse grundlæggende komponenter , og ikke prøve noget mere sofistikeret .
    2

    Opret kernen. Dette er , hvad der driver motoren. Den indeholder de vigtigste spil loop, der tjekker for input , opdateringer spillet , og derefter trækker den passende scene.
    3

    Opret input handleren . Her vil du nødt til at lære lidt om det system , du arbejder på . I Windows kan du fange nøgle eller mus beskeder og tilføje dem til en kø i din handleren, eller du kan bruge DirectX til at gøre dette . Under Linux eller Mac , er input normalt håndteres via tilbagekald .
    4

    Design spillets tilstand manager. Dette er den komponent, opdaterer spillets tilstand baseret på brugerens input. Det kan omfatte spillets regler , fysik, kunstig intelligens og eventuelle netværkskomponenter . For dit første forsøg , så prøv at holde med spillets regler og måske nogle enkle fysik . Du kan tilføje mere komplekse komponenter senere.
    5.

    Opret rendering engine . Som altid , så prøv ikke at gøre denne alt for kompliceret . Dit første forsøg bør fokusere på at lære de vigtigste komponenter i motoren , og hvordan de interagerer med hinanden , snarere end at forsøge at få mest robuste renderer , der håndterer den største mængde af polygoner.
    6

    udtænke en simpelt spil med til at teste din motor og dets komponenter. Fokus på debugging motoren og sørg for det er let at skrive spil til den. Sørg for at teste hver enkelt komponent grundigt.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Tjek om Two Arrays Har de samme elementer i C + …
    ·Hvordan til at returnere en pointer til en Vector 
    ·Sådan vises filer fra en udvalgt trævisning Node i en…
    ·Sådan opdaterer Grid Data 
    ·Sådan importeres modeller i GTK Radiant 
    ·Hvordan til at repræsentere en fane i en String i CPP 
    ·Hvordan laver Parallelle Arrays af Data i C + + 
    ·Sådan Code en Grid 5X5 i C + + 
    ·Sådan læses en String i C 
    ·Sådan bruges Page Kontrol på iPhone SDK 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan oprettes en dekoder 
    ·Static void Funktioner i C 
    ·Sådan oprettes en BAT- fil 
    ·Sådan Detect hvis en klient Er Mobile i PHP 
    ·Sådan Split hvert bogstav String i Python 
    ·Sådan Konverter Alfabetiske Strings i C + + 
    ·Hvordan laver man en EXE Med NetBeans 
    ·Sådan eksporteres en Exe Visual C # Studio Express 
    ·Sådan Læs elementerne i en fil i en Array 
    ·Sådan Match et String i et array ved hjælp Java 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com