# include < ; . stdio.h >
Disse fortælle compileren at omfatte definitioner for input /output -funktioner som " cout ", som programmet bruger til at sende og modtage tekst fra brugeren
Spring over udsagnet " using namespace System ; " Efter denne erklæring og før main ( ) funktion , skal du skrive denne tekst : Hej
class Mirror {
public: Mirror () //Constructor ~ Mirror () {} //Destructorvoid Reflect ( char * );} ;
Mirror :: Mirror () { //gør ingenting konstruktør }
void Mirror :: Reflect (char * s ) { int i , j char t [ 200 ]
for (i = strlen (S) -1 , j = 0; i> = 0 , i - , j + + ) { t [ j] = s [i] ;} t [ strlen (r) ] = '\\ 0 ' ; strcpy (s, t);
vende tilbage;}
Denne tekst er en plan , der er kendt som a "klasse" i C + + lingo, at operativsystemet vil bruge til at bygge Mirror objekt - . men er ikke selve objektet
Indtast følgende tekst inde i main ( ) funktion , der erstatter standard kode, Visual C + + steder der
--------------------------------- Mirror spejl ; .
char s [ 200 ]
std :: cout << " Indtast en tekst for spejlet for at afspejle: " std :: cin >> s;
< p > mirror.Reflect ( s);
std :: cout << " Den reflekterede tekst: " << s;
tilbagevenden 0;
- ----------------------
Du kan se, hvor main anmoder Mirror at afspejle noget tekst . Det bliver denne tekst fra udsagnet " std :: cin >> s; " The " cin " fortæller computeren til at søge input fra konsollen
Sæt et breakpoint < br . >
en ting er tilbage, før kompilering og kørsel af programmet : sæt et breakpoint ved at flytte markøren til den linje i slutningen af main ( ) funktion , der hedder " return 0 ". Indstilling af en breakpoint her forhindrer dit program fra at ende indtil du gør det muligt at slutte. Uden breakpoint ville konsol-vinduet lukker for tidligt, forhindrer dig i at se programmets output.
Build (hvilket betyder kompilere ) dit program og køre det med F5 . Reagere på den prompt i konsol-vinduet , der vises.
Sådan fungerer det
del af den kode, der begynder med "class Mirror " giver operativsystemet handleplanen - kaldet klassen definition - for at opbygge et virtuelt spejl objekt. Den egentlige skabelse af objektet sker med erklæringen " Lille spejl " i main ( ) funktion.
Begyndelsen del af klassen definition opregner de medlemmer af klassen, mens den senere del af klassen gør den faktiske definerende for variable og funktioner . Funktioner kaldes metoder i Visual C + + sprogbrug . Den Reflect metode er den ene gør det virkelige arbejde for Mirror klassen.