Udviklingen af niveau redaktører har revolutioneret videospil industrien. Ikke længere behøver forfattere nødt til at sidde i timevis skrive kode uden nogen måde at se deres arbejde. Nu har tingene blevet organiseret i klare og nemme at forstå programmer, der er faktisk ret kraftfuld og fleksibel . Et klart display af denne fleksibilitet kommer fra GTK Radiant evne til at udløse scriptede events . Det betyder, at selv en nybegynder - level editor kan opnå nogle virkelig imponerende effekter med relativt lille indsats og uddannelse. Denne tutorial vil fokusere på , hvordan man bruger GTK Radiant at udløse en in- game arrangement , specifikt spillerens død ved en fadeout fald. Ting du skal
GTK Radiant
Vis Flere Instruktioner
1
Open GTK Radiant .
2
Åbn dit kort.
3
skabe et sted for spilleren at falde ved at skære et stort hul i dit gulv. Det skal være meget dybe .
4
Opret en lys enhed i bunden af din pit og ved at højreklikke i 2D-visning og vælge "light ".
5 < p > Indstil lyset værdi til en negativ værdi. Dette vil suge lys ud af pit , hvilket gør det synes bundløs .
6
Åbn din "System " tekstur mappe og vælge " Pude " shader .
7
Cover i bunden af din pit med puden shader .
8
vælg nu "Trigger " shader fra "System " tekstur bibliotek.
9
Opret en pensel lige på øverst i " Pude " shader . De skal begge være af samme dimensioner og fylde pit helt.
10
Vælg nu "Trigger " brush du lige har lavet og højreklik den i 2D vinduet. Vælg " Trigger_Hurt " fra "Trigger "-menuen.
11
Hit "N "-tasten på tastaturet for at opdrage den enhed menu.
12
Tilføj nøglen " Dmg " og værdien "-1 " til din Trigger_Hurt . Det var det! Prøv det i spil, og din afspiller vil falde til hans død i en blackout.