Java, ligesom andre programmeringssprog applikationer , kræver, at du specifikt konstruere en grafisk brugergrænseflade ( GUI) til direkte kontakt med brugeren. Som standard vil programmet køre i en simpel terminal vindue . Dette skaber en meget begrænset miljø for brugerinteraktion . Konstruktion af en GUI vil give brugeren en meget rigere oplevelse, men er afgjort sværere end bare at skrive linjer ud til konsollen. Men forbinder direkte Java-program -interface i din kildekode er indsatsen værd. Instruktioner
1
Importer nødvendige biblioteker fra Java Swing. Medtag koden " import javax.swing * ; . " I toppen af din kildekode. Swing er det system, der leveres som standard i Java- udviklere kit.
2
Opret en funktion, der vil holde koden specielt til din interface. For Java er syntaksen for at gøre dette " private void [ din funktion navn her ] () {" med en matchende "} " i slutningen af din kode segment.
3
Tilføj de forskellige objekter , som vil udgøre din direkte grafisk interface . I Java er hver grænseflade objekt ( knappen tekstfelt , display banner ) en generel objekttype , som du skal erklære en ny instans , hver gang du ønsker at bruge en ny. For eksempel bruger knapper syntaksen " JButton Button1 = new JButton ( " Button1 ") ", og gentag for hvert objekt , du ønsker at bruge
4
Erklær en ny " JFrame " objekt. . Syntaksen vil være " JFrame [ din ramme name] = new JFrame (); " . At skabe det vindue , hvor din direkte grænseflade vil opholde
5
Tilføj hver grænseflade objekt, du oprettede til din JFrame . Syntaksen vil følge " [ din ramme navn ] getContentPane () add ( [ objekt navn ]) . . ." Hvor du erstatte navnet på hvert objekt på skift
6
I din vigtigste funktion , tilføje et " public void run ()" funktion, som kalder din GUI -funktion inden for sine parentes. Dette vil lancere GUI , og tilslut det til resten af din kildekode.