Microsoft XNA spil Studio er et programmeringssprog miljø baseret på Visual Studio , der letter udviklingen af videospil for Windows-pc'er , Xbox 360-konsollen og Windows Mobile operativsystem. Downloades og mobile spil at spille en fremtrædende rolle i gaming verden , og i betragtning af , at DVD-ROM der er begrænset plads , distribuere dit spil i en kompakt filstørrelse kan hjælpe dig med at nå et bredere publikum. Reducere filstørrelsen på de aktiver, der omfatter de enkelte spil komponenterne er din bedste satsning for at skære ned den samlede filstørrelse. Instruktioner
1
Skær ned filstørrelsen på dine teksturer . Textures kræver en masse af lagerplads, så dette er et godt udgangspunkt til at trimme ned på størrelse med et XNA spil studio -fil. XNA ikke automatisk komprimere tekstur data , så filstørrelsen på dine teksturer har stor indflydelse . Brug filer med mindre, lavere opløsning pixel størrelser for at spare plads . Alternativt under " Content Processor " og " Texture Format", du kan justere hver enkelt tekstur s bit dybde i XNA - vælg mindre bitdybder at spare plads. En anden mulighed er at komprimere teksturer i DirectX Texture format XNA ved at indtaste " Texture Format" i menuen og vælge " DxtCompressed " format.
2
Reducer størrelsen af dine lydfiler. Brug lydfiler med en lavere sample rate og bit dybde. For eksempel kan du vælge 22 kHz filer med en 8- bit dybde snarere end 48 kHz filer med en 16- bit dybde. Du har en masse spillerum her, hvis du udvikler en mobiltelefon - mobiltelefoner typisk træk lavere kvalitet højttalere end fjernsyn eller computere , så den reducerede lydkvalitet som følge af en mindre filstørrelse ofte ubetydelig. Bruge færre lyde eller bruge den samme lydfil med en anden parametrisk variation for flere lyde hjælper også spare plads og reducere den samlede filstørrelse.
3
Brug XNA Build , en free-to- hente værktøj udviklet af Microsoft, som hjælper med at reducere filstørrelsen af dit spil ved at fungere som et spil -asset pipeline. Dette værktøj tager high -fidelity -versioner af aktiver foretaget af indhold skabelse værktøjer (såsom tredimensionale polygonale modeller ) og konverterer dem til en mindre fil størrelse ved hjælp af mere konservative kvalitet indstillinger . Ved at tillade dig at gemme dine high -fidelity -versioner af aktiverne , lader XNA Build du rode med indstillingerne langs "rørledning ", skifter frem og tilbage fra høj kvalitet til nedsat kvalitet aktiver under spiludvikling at vurdere problemer med ydeevnen og kompromiser . XNA Build også lokaliserer og sletter " forældreløse " indhold filer - normalt rester fra udviklingsfasen - . , Der faktisk ikke er nødvendigt, yderligere at reducere spillets filstørrelse