OpenGL tilbyder edb-programmører en forholdsvis enkel at bruge grafik application programming interface eller API. Du kan oprette grafik til en række forskellige programmer, bl.a. færdighedsspil , såsom skak . Oprettelse af et skakbræt i OpenGL er kun halvdelen af kampen , når du opretter et spil skak , men hvis du ikke ved hvor du skal starte , kan det være en temmelig skræmmende opgave. Instruktioner
1
dig bekendt med de forskellige funktioner i OpenGL og programmeringssprog , især Java og C + +. Mens OpenGL giver dig en programming interface , er det ikke et program eller sprog selv. Du er nødt til at være temmelig dygtige i mindst et grundlæggende computer programmeringssprog til at bruge OpenGL til at oprette et skakbræt .
2
Bestem hvor kompliceret du agter at komme med dit design . Den nemmeste måde at lave et skakbræt i OpenGL er at starte med en simpel to -dimensionel model, der er lidt mere end en rektangulær eller firkantet kasse skygge i mønstret for et skakbræt .
3
give alle bivirkninger koordinater for skakbrættet ved at bruge glVertex2f funktion i OpenGL . Skriv koordinaterne i et enkelt sprog som C + + og også bruge OpenGL Utility Toolkit eller GLUT , at konstruere brættet. Et sæt af koordinater kan se noget lignende kommandoer skal udfyldes for hver koordinat for hvert kvadrat af skakbræt.
4
Color skakbrættet at skelne mellem de forskellige firkanter fra hinanden. Brug glColor3f funktion inden OpenGL til at bestemme farven for hvert felt på skakbrættet . Det farveskema er udpeget af koden svarende til placeringen af hver firkant : . GlColor2f ( 0.05f , 0.05f )
5
Opret mere komplicerede designs ved hjælp af glColor3f og glVertex3f funktioner. Disse afviger fra 2f funktioner , at de kræver en tredje koordinat at redegøre for z-aksen , der giver dit bord sin tredimensionelle look. Praksis med hver af disse, indtil du bliver dygtige i at skabe de grundlæggende elementer i dit skakbræt.