Windows Presentation Foundation er en programmering værktøj til at designe rige brugergrænseflader til Windows-baserede edb-applikationer. WPF opererer på . NET framework , udnytter Extensible Application Markup Language og kombinerer 2D/3D grafik , dokumenter og multimediefiler i en enkelt, let -at-bruge ramme. Inkluderet i WPF er seks primære klasse træer, der også kaldes hierarkier . WPF 4,0
I centrum af WPF er en vektor -baseret rendering engine , der ikke er begrænset af opløsning, hvilket betyder at den kan bruges til at designe et program, der fungerer sammen med enhver browser eller Windows -enhed. Den seneste version af WPF er baseret på . NET Framework 4 og omfatter nye controllere til at opbygge business applikationer , nye klasser for at definere kontrol optrædener og forbedret rendering.
Klassehierarki Oversigt
< p> WPF indeholder en klasse hierarki -system, inden for hvilket alle softwarens knapper , knapper og funktioner kan findes . De omfatter System.Threading.DispatcherObject , System.Windows.DependecyObject , System.Windows.Media.Visual , System.Windows.UIElement , Systems.Windows.FrameworkElement og System.Windows.Controls.Control .
< Br >
System.Threading.DispatcherObject
Inden for dette hierarki er funktioner , der håndterer concurrency og truende funktioner , som alle bruger Win32 beskeden løkke. Sidstnævnte er baseret på hændelser , som ansøgninger transmittere en begivenhed funktion til den Win32 beskeden køen , når de har brug for noget . Dybest set, du bruger Dispatcher objekt for at oprette en single-threaded objekt, der derefter givet en pointer til afsenderen.
System.Windows.DependencyObject
Denne klasse blev bygget til at sætte fokus på ejendomme i løbet af begivenhederne . Den sporer afhængigheder mellem ejendom udtryk og derefter automatisk re- validerer ejendom værdier samt afhængigheder forandring. Plus, er egenskaber gemt mere effektivt i højere lag objekter , hvilket betyder mindre afhængige objekter ikke nødvendigvis har alle deres egenskaber knyttet til dem. Dette sænker lagerplads der kræves for at håndtere ansøgningen og forbedrer behandling hastigheder.
System.Windows.Media.Visual
Visual klasse træet indeholder tegning funktioner, der kræves til skabe visuelle elementer. Bemærk at alle visuals instruktioner er cached , så pixels kan laves med en højere opdateringshastighed. Dette mindsker risikoen for ansøgningen bliver ikke reagerer . Desuden er denne klasse trækker indhold fra " tilbage til fronten ", hvilket betyder nye pixels simpelthen trukket over de gamle pixels. Fordelen for dette er, at det giver dig mulighed for at oprette semi -transparent visuelle indhold .
System.Windows.UIElement
Denne klasse håndterer mine delopgaver relateret til layout , input og begivenheder. De layout -funktioner kan du indstille en komponents størrelse og indretning , mens inputfunktionerne håndterer søgeord og mus transaktioner. Nøglen funktioner centrum omkring Command bindinger , hvor visse input gestus kan bindes direkte til bestemte kommandoer og deres tilknyttede begivenheder.
System.Windows.FrameworkElement
FrameworkElement træ indeholder politikker og tilpasninger vedrørende layouts . I modsætning UIElement dog FrameworkElement beskæftiger sig mere med de egenskaber, der drev layout . Sådanne egenskaber omfatter HorizontalAlignment , VerticalAlignment , MinWidth og Margin . Plus, klassen funktioner data skabeloner , hvor den måde data er organiseret , afhænger af den type data, der tilgås .
System.Windows.Controls.Control
endelige WPF klassehierarki contanis talrige " lager " egenskaber til at tilpasse udseendet af kontrol. Det håndterer også bindingerne af visse kommandoer , såsom et rødt "X" knappen , til bestemte input fagter , såsom en person klikker sagt knappen. I særdeleshed , og det giver dig mulighed for at tilpasse den måde , hvorpå sådanne relaterede komponenter fungerer og vises
.