Den Sprite klasse i ActionScript 3.0 er en almindelig ingrediens i mange Flash-film . Sprite er en grundlæggende objekt til brug inden for brugergrænseflader og andre visuelle displays. Sprites ligner Flash Movie Klip , men ikke har tidslinjer . Den AS3 Sprite klassen indeholder en række forskellige egenskaber , metoder og hændelser , som udviklere kan bruge i deres Flash-applikationer . Ved at skabe forekomster af Sprite klasse i ActionScript -kode, kan udviklere adgang til klassen funktioner. Formål
Sprite objekt kan have en række funktioner inden for en Flash-film . Sprite kan omfatte et grundlæggende visuelt element , der kan forekomme inden for et interaktivt program . Ligesom Movie Klip klassen , erkender Sprite klassen bestemte brugergrupper begivenheder. Sprites kan fungere som basispoint for andre elementer i brugergrænsefladen , med AS3 kode tilføje underordnede elementer til en Sprite at opbygge en grænseflade med flere dele . ActionScript kode kan bruge Sprite klassen metoder til at udføre processer, såsom indstilling udseende egenskaber og flytte objektet omkring filmen scenen området.
Properties
Sprite klasse giver en række standard egenskaber udviklere kan få adgang indefra ActionScript kode. Disse egenskaber hente og indstille forskellige typer af data om den aktuelle tilstand af en Sprite objekt , såsom X, Y og Z-koordinater repræsenterer Sprite placering i dokumentet . Andre egenskaber viser dimensionerne af Sprite , herunder dets bredde og højde . ActionScript kode kan rotere en Sprite , med egenskaber, der angiver det nuværende beløb på rotation langs X , Y og Z akser. Når koden udfører skalering på Sprite , omfanget egenskaber registrerer sin nuværende skalering. AS3 kode kan både hente og sætte værdierne af de fleste af disse egenskaber , selv om nogle er read-only .
Metoder
Metoder Sprite klasse omfatter dem, for forvaltningen af sine underordnede objekter, og til at manipulere det. Sprite metoder kan også tilføje event lyttere til at opdage brugerens interaktion med objektet . Andre interaktive metoder omfatter dem at trække Sprite rundt i dokumentet , for eksempel når brugeren klikker på den . Sprite hit testmetoder lade udvikleren afsløre , hvorvidt en Sprite objekt overlapper med en anden bruger -interface element.
Arrangementer
Sprite klassen definerer ikke nogen af sine egne arrangementer , men arver ActionScript begivenheder fra moderselskaberne klasser inden for sproget. Når en klasse arver metoder fra en anden klasse , betyder dette, at ethvert objekt af klassen kan have disse metoder kaldes på det . Den Sprite klassen arver event metoder til påvisning af forskellige former for brugerinteraktion , herunder musen bevæger sig til og fra elementet , plus klik og ruller . ActionScript sproget også støtter begivenheder affyret af brugerinteraktion med touch- screen-enheder .