Java 3D er en application programming interface udviklet specielt for at gøre 3D-grafik i programmeringssproget Java . I bogen " Killer Game Programming i Java, " author Andrew Davidson diskuterer de nyeste programmeringssprog teknikker til rådighed med Java 3D API. Grafik og timere er meget vigtige for spil programmering . Der er nogle problemer med " J3DTimer " rådighed i Java 3D . Derfor skal du måske deaktivere timeren. Instruktioner
1
Lad dit program til at bruge " J3DTimer " objekt ved at importere det i din Java- program. Dette gør " J3DTimer " objekt og dets funktioner er tilgængelige til din Java-program
import com.sun.j3d.utils.timer.J3DTimer ; .
2
Definer en variabel af skriv boolean at angive, om eller ikke at bruge " J3DTimer " objekt . Hvis variablen med navnet " useJ3DTimer " er falsk, vil dit program ikke henvise til " J3DTimer " objekt , og dermed deaktivere den
beskyttet statisk boolean useJ3DTimer = false; .
Indstil " useJ3DTimer " ; . til sand i et separat område af dit Java-program , hvis du ønsker at genaktivere det
useJ3DTimer = true;
3
Få nanosekund resolution fra operativsystemet systemet ved hjælp af " J3DTimer " objekt ved at kalde " getResolution "-metoden. Den " getResolution "-metoden vil returnere en numerisk datatype defineres som en
lange Myres "lang ." Myres = J3DTimer.getResolution ();
4
Returner nanosekund resolution fra operativsystemet ved hjælp J2SE 1.5 ' s " System.nanoTime () " hvis " useJ3DTimer " er falsk , eller hvis " J3DTimer.getResolution ()" returnerer nul, da det vil , hvis hyperthreading er tændt. Hyperthreading er en Intel -teknologi bruges til at optimere samtidige multithreading af operativsystemer , der understøtter flere processorer.