? Buffer er et programmeringssprog metode til midlertidig lagring af data. Normalt en buffer giver en forsinkelse eller en ventende tilstand for data, der er beregnet til brug af et andet program. Programmer skrevet til forskellige typer af applikationer opererer med forskellige konventioner over brugen af buffere. Data Exchange
Information sendes fra et program til et andet kan ikke altid overføres med det samme. Den modtagende program kan være travlt, og venter på at reagere på en anmodning vil medføre det kaldende program til at hænge . Programmer, der jævnligt kommunikerer med hinanden etablere en " pipeline ", som er en buffer for kommandoer . I dette tilfælde er bufferen en fil . Det kaldende program sender anmodningen ned rørledningen , skriver data til filen , og derefter får på andre opgaver , periodisk kontrol af et andet buffer at se, om det andet program har opfyldt anmodningen og skrevet ud af resultaterne.
netværksbufferne
Buffering sinker transmission af data over netværk og kan forårsage et problem for interaktive applikationer som Internet -telefoni. Forsinkelse på en Internet telefonopkald kan gøre samtalen umuligt, men ingen af parterne er bemyndiget til at løse problemet. Forsinkelsen skyldes buffere på mange routere mellem de to endepunkter for forbindelsen. Routere buffer data til at vente på deres udgående forbindelse bliver tilgængelig . Overbelastning af nettet forårsager netværk buffer. Netværksgateways også buffer data, så den kan undersøges for uvedkommende data eller vira . Den kontrol program kan ikke arbejde så hurtigt som hastigheden af indkommende data , så data bakker op i en buffer , indtil packet inspection når enden af transmissionen. Mange modtagelse af ansøgninger buffer data, der ankommer fra netværket fordi dataene kan ankomme ude af drift.
Multimedia Buffer
Buffere er ikke bare bruges af programmer for at sende data ud , men programmer også læse indkommende data i buffere. Eksemplet , at de fleste web- brugere oplever er en medieafspiller buffer streamet indhold. Video -afspillere buffer indhold som det ankommer. De er i stand til at begynde at spille indhold , før alle filen er ankommet. Men hvis spilleren kører med en hurtigere hastighed end den netværksforbindelse, vil den vente med at vise filen , indtil det har nok indhold til at holde det i gang , mens resten af filen ankommer. Ofte skøn over hvor stor en del der er behov for i bufferen er forkert , og afspilleren begynder at vise videoen, eller spille lyden , kun at holde pause halvvejs igennem, fordi det er løbet tør for indhold at vise .
< Br > Buffer Overflow
fleste programmer læser data i segmenter. Ansøgninger er kun i stand til at arbejde med filer skrevet i et velkendt format. Dette gør dem i stand til at stole på , at der ankommer data vil blive præsenteret på programmerne maksimale størrelse. Hvis programmet er givet en større bid af data end hukommelsen struktur, har forberedt til at holde det, vil der opstå en fejl . I disse tilfælde vil programmet gå ned og rapportere en " buffer overflow . " Det betyder, at den ikke kan håndtere så mange data i sin buffer.