Adobes ActionScript 3 er en Flash -baseret programmeringssprog bruges til at udvikle brugergrænsefladen virkninger for hjemmesider og web-baserede applikationer. Hvis du er en flash webudvikler bør optagning på ActionScript 3 eller AS3 , være let. Hvis du er en newbie , kan det tage lidt øvelse . En af de usædvanlige funktioner i AS3 er dens evne til at skabe side flips , brugere kan simulere dreje en side inde i programmet til at navigere til nye sider og sektioner på websiden . Instruktioner
1
Åbn Adobe Flash program, der bruges til Flash og AS3 applikationsudvikling og oprette et nyt AS3 dokument at øve kodning.
2
Opret en ny UIComponent til hus de billeder, som vil blive anvendt i den side flip . Dette gøres ved at indlejre kilden af billederne og derefter bruge offentlige klasser til at definere hvordan billederne vil blive håndteret på siden flip brugergrænseflade. Brug eksemplet koden nedenfor som en guide til din AS3 side flip kode : Hej
[ Emebed (kilde = "/images/exampleimage1.jpg " ) ] [ bindes ] offentligt var pix0 : Klasse ; [ Embed ( source = " images/exampleimage2.png «)]\u2028[ bindes ]\u2028offentligt var pix1 : Klasse ;
3
Brug myUIComponent wrapper til at skabe nye UI komponenter, når billederne er vendt . Det bruger også en public class , for eksempel : Hej
offentlig var myUIComponent : UIComponent = new UIComponent ();\u2028offentligheden var render : Form = new Form ();\u2028offentligheden var page0 : BitmapAsset ;\u2028offentligt var Side1 : BitmapAsset ;
4
Angiv størrelsen på siderne i siden flip program ved hjælp pixels og de render.x og render.y funktioner til at skabe de vinduer, hvor de nyligt vendt sider vil blive vist : < br >
offentlig funktion initApp () : void {\u2028render.x = 1024 ;\u2028render.y = 768,\u2028myUIComponent.addChild ( render )\u2028this.addChild ( myUIComponent ) page0 = new pix0 () som BitmapAsset ,\u2028Side1 = new pix1 ( ), som BitmapAsset ,
5
Tilsæt AS3 bladre kataloger funktion, som bringer hele koden sammen og gør det muligt side flip til arbejde : Hej
PageFlip.drawBitmapSheet ( o , //computeflip returnerede objekt\u2028render , //target\u2028page0.bitmapData , page1.bitmapData )