| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Tutorial for en DirectX Pixel Shader
    Microsofts DirectX er et nyttigt redskab for det operativsystem der bruges af mange computerspil til at vise high -end grafik. Opdateringer af softwaren har givet ekstra funktioner , herunder pixel shader - nyttigt for at skabe skygger eller endda celle - shading grafik. Denne proces kan kun anvendes på små partier af pixels , typisk teksturer. Så overveje at bruge vektor nuancer , hvis du har brug for at ændre skygger kvaliteter af masser af pixels. For at fuldføre denne proces , skal du have stor erfaring med programmeringssproget C. Instruktioner
    1

    Erklær DirectX pixel shader i dit program : Hej

    Pixelshader = compile ps_1_1 OurFirstPixelShader ();

    Dette vil tillade dig at bruge programmets pixel shader inden for dit eget program. Dog vil der kun computere med DirectX installeret på deres computere være i stand til at køre programmet.
    2

    Skriv den grundlæggende skabelon , som skal indtastes i begyndelsen af ​​enhver kode, der bruges med pixel shader , direkte under det objekt, du ønsker at ændre pixels i : Hej

    struct PSInput { float4 Pos: SV_Position ; float3 Normal: NORMAL , float2 Texcoord : TEXCOORD0 ; float4 WorldPos : POSITION ; };

    float4 Pixelshader ( PSInput In) : SV_Target {

    for eksempel, hvis du ønsker at ændre pixels i en tekstur , ville dette placeres efter det vises i koden
    3

    . Skriv de kommandoer den handling, du ønsker at udføre på pixel. For eksempel : Hej

    float4 Color = g_Tex.Sample ( g_Sampler , In.Texcoord ),

    float3 Vray = ( float3 ) ( g_LightPos - In.WorldPos )

    float FDOT = max ( 0.0f , prik ( normalisere ( Vray ) , normalisere ( In.Normal ))) ;

    retur Farve * FDOT ;}

    Dette eksempel gør Tex.Sample tekstur vises lysere end det normalt er . For at fuldføre dette trin , skal du have en fuld arbejdsdag kendskab til C- kommandoer.
    4

    Gem filen for at holde dine ændringer.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Unit Testing i Visual Studio Team System 
    ·Begrænsninger af Fuzzy Logic 
    ·Sådan fjernes dubletter i Prolog 
    ·Hvad er en Computation Fejl 
    ·Sådan bruges HTTP Compression & Coldfusion 
    ·Sådan Set Up DMZ på SonicWALL 
    ·Bits Vs . Bytes 
    ·Computer Programmering i hulkort Era 
    ·Sådan Konverter en datomærke 
    ·Specifikationer for Rational Unified Process 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan ændres Cursor Image i Java 
    ·Sådan opgraderer PHP 
    ·Hvad betyder Advarsel: Scriptet svarer Mean 
    ·Sådan deaktiveres skrivebeskyttelsen funktionen på en…
    ·Sådan Sortere kolonner i DataGrid 
    ·Sådan Ring en metode, der returnerer en streng i Java 
    ·MySQL Versionshistorik 
    ·Sådan oprettes en PHP Mailer 
    ·Sådan sorterer Sequence Symboler 
    ·Hvordan man skriver en Matlab funktion 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com