| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Sådan ansøger en Texture Over tekst i XNA
    Xbox New Architecture ( XNA ) development kit er et sæt af værktøjer designet til at hjælpe udviklere med at skabe spil til Windows-computere og Xbox 360 . Det XNA kit giver dig mulighed for at anvende teksturer for primitive grafiske former , ligesom polygoner. Dette giver dig mulighed for at oprette fotorealistiske billeder til dit spil . Teksturen ansøgningsprocessen er meget fleksibel og giver dig mulighed for at tilpasse grafikken til din smag . For eksempel kan du anvende en tekstur over tekst for at give teksten en fancy look. Hvad du har brug
    Computer med Visual Studio 2010 og XNA spil studio installeret 4,0 (se Resource )
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Open Visual Studio 2010 ved at klikke på programikonet.
    2

    Vælg "File" , "Ny " og derefter "Projekt " og klik på " Visual C # " og " XNA " i kolonnen til venstre.
    < br >
    3

    Vælg "Windows Game ( 4,0) " fra højre kolonne, og tryk på " OK " knappen. Et nyt Windows spil projekt oprettes , og en kilde kode fil vises i det primære editor vinduet.
    4

    Højreklik projektets navn , der har ordet "Indhold" knyttet til det i " Solution Explorer "panel . Dette åbner en genvejsmenu .
    5.

    Vælg " Tilføj " og " New Item " for at åbne " Tilføj nyt element " vinduet.
    6

    Vælg " SpriteFont , ", og tryk på" OK "knappen. En ny sprite fil føjes til projektet , og det bliver automatisk indlæst i hovedredigeringsvinduet .
    7

    Find den linje koden nedenfor, som er placeret tæt på toppen af kildekoden fil . Dette er den vigtigste kode, der indeholder klasse for dit spil. De krøllede parenteser , der følger denne linje vedlægge mange pre -genererede metoder inde i en kode blok. En kode blok er en sekvens af erklæringer omgivet af to krøllede parenteser

    public class Game1 : . Microsoft.Xna.Framework.Game
    8

    Erklær en ny " SpriteFont " hedder variablen " skrifttype. "Dette er , hvad du vil bruge til at henvise til din" SpriteFont " fil, som du oprettede tidligere. Placer følgende linje i toppen af koden blokken for klassen

    SpriteFont font " Game1 ."
    9

    Find pre -genererede metode " LoadContent " ved at rulle halvvejs ned på siden i kildekoden fil. Metoden ligner dette : Hej

    beskyttet tilsidesætte void LoadContent () { spriteBatch = new SpriteBatch ( GraphicsDevice );}
    10

    Tilføj følgende erklæring under " spriteBatch " linje i " LoadContent " metoden . Dette indlæser filen " SpriteFont1 ", som er standard navn for nye " SpriteFont " filer . Hvis du har ændret navnet på den " SpriteFont " fil i trin 2 , skal du sørge navnet er i overensstemmelse med denne linje kode : Hej

    font = Content.Load ( " SpriteFont1 "); < br >
    11

    Rul ned til " Draw "-metoden. Denne kode ser sådan her ud : Hej

    beskyttet override void Draw ( GameTime GameTime )
    12

    Tilføj følgende udsagn inde i " Draw "-metoden kodeblokken at tegne teksturen over teksten ansøgningen . Den første linje skaber en " Vector2 " objekt, der markerer det sted, hvor teksten vil gå . En værdi på " 0.0" placerer det i det øverste højre hjørne af skærmen . Den anden linje trækker tekststreng

    Vector2 textPosition = new Vector2 (0, 0 ) . SpriteBatch.DrawString (skrifttype, "Tekst" , textPosition , Color.Black )
    13

    Kør programmet ved at trykke på den grønne "Play" knappen placeret på den øverste værktøjslinje i Visual Studio interface. Du vil se et vindue med teksten "Text" i øverste højre hjørne.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Konverter InstallScript til MSI 
    ·Teksten er ikke Viser i DataGridView knappen 
    ·Sådan Edit i Windows Script Host 
    ·Sådan oprettes UML-diagrammer 
    ·Hvordan laver man en HTTP String et Link 
    ·Hvordan man skriver DIV Tags 
    ·Sådan Debug Ubuntu 
    ·Sådan oprettes Web Site Images 
    ·Tutorials om algoritmer, der anvendes i Computer Graphi…
    ·Sådan Beregn i Adobe LiveCycle ES 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Sammenlign String Metoder Brug Længde & charAt …
    ·Sådan Tilsidesætte et Ruby Class 
    ·Hvordan til at gennemføre et liste over lister i Pytho…
    ·Sådan oprettes ASP Net Mobile Web Applications 
    ·Sådan oprettes en tabel Query hjælp af Visual Basic 
    ·Sådan åbner Sip filer 
    ·Sådan Konverter Infix til Postfix hjælp af Visual Bas…
    ·Sådan Beregn Skat & alt hjælp af Visual Basic 6.0 
    ·Sådan fjernes en Understreng Fra String i Java 
    ·Hvordan man kompilerer Notesblok i Programmører 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com