Unified Modeling Language giver udviklere og software teams med en standard ordforråd til at udtrykke software og forretningsmodeller . Når udviklere med at opbygge software-applikationer , de ikke straks begynde programmering. Afhængig af udviklingen involverede metodik , kan der være flere faser før kodning faktisk begynder. UML giver udviklere til at definere modeller , hvor de skaber abstrakte system design , før gennemførelsen af disse designs i koden. Software Development
Softwareudvikling kan involvere mange forskellige processer. Når udviklerne bygge applikationer , skal de først finde ud af hvad systemkravene er. Udviklerne kan derefter bruge disse krav til at skabe et sæt af programopgaver , skitserer , hvad programmet vil gøre. De fleste væsentlige softwaresystemer dele deres behandling mellem programkomponenter . Programmører kan derefter komme til at arbejde på at gennemføre programmeringskode til at levere denne behandling . UML-diagrammer spiller ofte en afgørende rolle i at bygge bro mellem arbejde ud af, hvad en ansøgning vil gøre og gennemføre det.
Metoder
Udviklere kan vælge mellem masser af forskellige programmeringssprog og teknologiplatforme , når bygning software applikationer. Med mange programmer vil et team af udviklere arbejder sammen, observere en delt metode til udviklingsprocessen. Metoder varierer på tværs af sprog og organisationer , men generelt de giver en ramme for at udføre applikationsudvikling i etaper , herunder sådanne faser som krav indsamling , modellering, implementering , test, fejlfinding og implementering. UML er ikke afhængig af nogen bestemt metodologi ved udvikling , så det kan spille en rolle i enhver software -projekt.
Diagrams
Developers primært anvender UML som diagrammer værktøj . Der er masser af diagramtyper i UML , hver designet til at passe til en bestemt udviklingstrin eller anvendelsen aspekt . Use Case diagrammer modelansøgning behandling fra perspektivet af softwaren bruger, der vil forsøge at udføre specifikke opgaver ved hjælp af programmet. Klassediagrammer model de særlige kode komponenter i et program. Hvis et projekt omfatter objektorienteret udvikling med et sprog som Java, de Klassediagrammer ofte danner grundlaget for de klasser og objekter , der i sidste ende vil levere ansøgningen forarbejdning.
Reverse Engineering
< br >
UML diagrammer primært forekommer i de tidlige stadier af softwareudvikling. Dog kan sproget også hjælpe i tilfælde, hvor udviklerne forsøger at reverse engineering applikationer. Ved hjælp af denne teknik, kan udviklere begynde fra anvendelsen kode og arbejde baglæns til UML-diagrammer , der repræsenterer den. Dette gør det muligt for udviklere at analysere udformningen og effektiviteten af applikationer, samt at afgøre, om de opfylder deres oprindelige krav. I nogle tilfælde bruger udviklerne yderligere værktøjer til at generere kildekode direkte fra UML , snarere end manuelt at gennemføre det.