Videospil er én ting, men at gøre dem selv er en anden slags udfordring. Kreative gamere, der ønsker at vende deres egne ideer ind ( virtuelle) reality kan lære programmeringssprog til at bygge deres egne spil. " Gamemodes " oprettet i Fretta bruger Lua scriptsprog. Klasse strukturer er en vigtig bestanddel af Fretta programmering og kan tilpasses i henhold til din vision. Klasser regulere ting som tegn ganghastighed , karakter respawning , sundhed gauges og andre funktioner integreret med gameplay. Instruktioner
1
Kopier og indsæt " shared.lua " kode som udgangspunkt rammerne for dit gamemode .
2
Rediger shared.lua fil i henhold til specifikationerne for dit spil, såsom navn , forfatter , rund længde, "spiller selvmord, " osv.
3
Input " TEAM_HUMAN = 1 funktion GM: CreateTeams () " for at skabe teams , og derefter angive funktionerne i det første hold . Gentag dette trin for andre hold .
4
Input en klasse kode til at tilføje en pris i klasser. Baseret på Fretta grammatik, ville det læses " CLASS.Price = X ", hvor X er den udpegede pris .