Du kan serialisere et objekt, der indeholder en Enum hjælp af standard serialisering teknikker , forudsat at den Enum opfylder bestemte kriterier . Programmører føljeton objekter til at gemme dem i en standard tekstfil , XML -fil eller binær form . Programmører almindeligvis føljeton objekter, før de tillader et program at afslutte. For eksempel kan et spil programmør føljeton en spillers nuværende spil for at redde den. Næsten hver gang du gemmer en fil , har du føljeton den til senere hentning og brug. Instruktioner
1
Start din udviklingsmiljø valg og oprette en klasse til at serialiserer objektet. Tilføj bibliotek referencer passende for den type serialisering du agter at fuldføre. For eksempel, hvis du påtænker at serialiserer dit objekt ved hjælp NET XML serialisering klasser, skriv: .
System.Xml
System.Xml.Serialization
offentlig XmlSerializer (< br >
MySampleClass sampleClass
)
2
Instantiere en instans af den klasse, der vil udføre serialisering - for eksempel : Hej
XmlSerializer sampleSerializer = new XmlSerializer ( typeof ( sampleItem )),
3
Instantiere en instans af objekt, der indeholder Gentagelsestyper : Hej
MyEnumObject enumObject = new MyEnumObject ();
4
Udfør kontrol , hvis det er nødvendigt , for at sikre, at de Gentagelsestyper inden objektet ikke krænker serialisering restriktioner. . For eksempel kan NET XmlSerializer ikke føljeton Gentagelsestyper af typen Ulong , der har en højere værdi end 9.223.372.036.854.775.807
5
Serialisere det objekt , der indeholder Enum hjælp uanset metoden leveres af din ramme - f.eks . :
XmlSerializer SampleSerializeObject = new XmlSerializer ( enumObject ),
(Se Referencer 3 )