| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Visual Basics Programmering >> Content
    Hvordan man laver en pong spil med koden i VB
    Enkelhed er nøglen til glans. Videospil har fortsat med at vokse i kompleksitet siden starten , men den titel, der er et kendt navn blandt gamere i alle generationer stadig fortsætter med at tryllebinde . Det spil er Pong . Ved hjælp af moderne teknologi såsom Visual Basic , kan du genskabe din egen pong stil spil med al den enkelhed og additive vanvid , du måske eller måske ikke husker som barn. Instruktioner
    1

    Open Visual Basic og klik på Opret , placeret i øverste venstre hjørne. Fra det vindue skal du vælge Windows Form Application eller Web Site pr dine præferencer , skal du skrive og titlen på spillet i feltet Navn.
    2

    Vælg Vis fra menuen efterfulgt af Værktøjskassen . Dobbeltklik på objekter, du vil bruge til dit spil , og træk dem til formularen på skærmen
    3

    Indtast følgende kode i den resulterende kodning side . Dim vmom As Integer ' besidder bolden lodrette momentumDim hmom As Integer ' holder bolden vandrette momentumPrivate Sub Form_Load () Randomize'make de lodrette og vandrette momentums randomvmom = 100 + Int ( Rnd * 200) hmom = 100 + Int ( Rnd * 200 ) End SubPrivate Sub Form_MouseMove ( Button As Integer , Shift As Integer , X Som Single , Y Som Single) ' flytte padle til musens positionShape1.Left = X - ( Shape1.Width /2 ) End SubPrivate Sub Timer1_Timer ( )' flytte bolden , er baseret på virtical og horisontal momenutmShape2.Top = Shape2.Top + vmomShape2.Left = Shape2.Left + hmom'see hvis bolden rammer overfladen af ​​pagajen Hvis ( Shape2.Top + Shape2.Height ) > Shape1.Top ThenIf Shape2 . venstre + Shape2.Width > = Shape1.Left Og Shape2.Left <= Shape1.Left + Shape1.Width Thenvmom = - vmomEnd IfEnd If'see hvis bolden har ramt kanten af ​​screenIf ( Shape2.Left + Shape2 . bredde) > Form1.Width ThenShape2.Left = Form1.Width - Shape2.Widthhmom = - hmom »dette vender det boldens directionElseIf Shape2.Left <0 ThenShape2.Left = 0hmom = - hmom » dette vender det boldens directionElseIf Shape2.Top <0 ThenShape2.Top = 0vmom = - vmom »dette vender det boldens directionElseIf Shape2.Top > Form1.Height ThenMsgBox " Du tabte ! " Timer1.Enabled = FalseEnd IfEnd Sub
    4

    Tryk F5 for at køre programmet. KAYAK

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan man kompilerer når funktioner Konflikt mellem …
    ·Hvordan skal vurdere et Word for Alfabet i Visual Basic…
    ·Sådan bruges en VB Lite Unit 
    ·Tutorial om Visual Basic XY Positiv 
    ·Sådan Luk en formular Åbnet af ShowDialog 
    ·Hvordan man laver en formular Ophold på Top i Visual B…
    ·Sådan bruges ADODC i Visual Basic 
    ·En trin-for - trin vejledning i Visual Basic 
    ·Sådan Beregn Simpel rente i Visual Basic 
    ·Liste over funktioner i Visual Basic 6.0 
      Anbefalede Artikler
    ·PERL Vs . SED 
    ·Sådan bruges C -Style Cp580 Grænser i Java 
    ·Sådan Pass Dynamic Date Variable i Multi Dataflow SSIS…
    ·Sådan Udskift en liste i Python 
    ·Sådan downloader PHP Software 
    ·Sådan ændre tekstfarven af mærkater i VB6.0 
    ·Hvordan man laver en Tekstfelt standard på nul i Java 
    ·Hvordan man opbygger en CPP Executable på Windows 
    ·Hvordan at genfremstille et problem på Java 
    ·Sådan konverteres fra Int til Char 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com