namespace System.Net.Sockets i Visual Studio.Net giver en styret implementering af Windows Sockets ( Winsock ) interface til udviklere, der ønsker at udvikle netværksapplikationer . Socket klasser omfatter følgende metoder: Accepter , Send og modtag . Accepter metode skaber en ny Socket for en nyoprettet forbindelse , Send metoden sender data til en tilsluttet Socket og modtag metode modtager data fra en bundet Socket i en Modtag buffer. Instruktioner
1
Klik på " Start", " Alle programmer " og " Visual Studio " for at åbne Visual Studio IDE. Klik på " File" og "Ny " for at oprette et nyt projekt. Vælg "Visual Basic " som programmeringssprog og " Class Library " som ansøgningen skabelonen.
2
Indtast et navn til projektet og vælg en placering ved at klikke på "Gennemse ". Klik klasse på " Solution Explorer " for at åbne kodevinduet
3
Indtast følgende kode til den omfatter ServerSocket Navnerum: . Import SystemImport System.NetImport System.Net.Sockets
4
Definer variabler ved brug af følgende kode: Dim ServerSocket AS SocketDim clientSocket AS SocketDim receiveBuffer ( buffer ) AS ByteDim sendBuffer ( buffer ) AS ByteDim rc AS receiveBuffer
5
Opret server sokkel og sæt den til lyt : ServerSocket = Ny Socket ( _localAddress.AddressFamily , _sockType , _sockProtocol _) serverSocket.Bind ( localEndPoint ) serverSocket.Listen (1)
6
Opret klient socket, modtage buffer fra serveren stikkontakten og lukker socket : clientSocket = serverSocket.Accept () rc =