ActionScript 2.0 ( AS2 ) giver udviklere en måde at udvikle rich internet applications . Ligesom de fleste programmeringssprog , skaber klasser og klasse konstruktion for dine programmer spiller en vigtig del af udviklingsprocessen. Klasser i programmering bruges til at definere de funktioner , der udføres i ansøgningen, som til gengæld giver de data og oplysninger , der driver front-end grafisk brugergrænseflade. Instruktioner
1
Begynd klassen ved at definere hvilken funktion du vil lægge under klassen, er kendt som en konstruktør. Dette gøres ved at skrive følgende kode : Hej
class com.ahfx.Example {
funktion Exampe () {
}
}
2
Definer de variabler og attributter i klassen ved hjælp af følgende eksempel kodestykke og ændre det til at passe til dine behov : Hej
class com.ahfx.Example {
private var kode : Antal ;
privat var desc : String ;
privat var : Antal ;
funktion Eksempel () {
}
}
3
Indstil variabler i klassen ved hjælp af funktionen som illustreret i den følgende kodestump : Hej
funktion Eksempel () {
< p> }
funktion getCode () : Antal {
returkode ,
}