Algoritmer er en samling af trin-for- trin instruktioner , der anvendes inden for matematik og datalogi . Computer programmører bruger algoritmer til at udføre simple opgaver og beregninger. Selv de mest komplekse edb-programmer er bygget af en kombination af basale algoritmer. Pr. definition skal algoritmer have en produktion , som kan tage form af enhver enhed af computerdata . Desuden skal algoritmer være begrænset . Programmering algoritmer varierer afhængigt af programmering sprog , men alle algoritmer følger visse design principper , uanset hvilket sprog de er i sidste ende kodet. Instruktioner
1
Definer dit algoritmer input. Mange algoritmer tage data, der skal behandles. Disse data kan komme i form af enhver enhed af computerdata . De fleste programmeringssprog vil kræve, at du angiver , hvor meget input du planlægger at modtage og hvilken type data , der input er. For eksempel, hvis du skriver en algoritmer til at beregne arealet af et kvadrat , kan dit input være pladsens højde og bredde.
2
Definer variabler. Din algoritme s variabler tillade dig at bruge det til mere end én ligning. Igen bruger pladsen som et eksempel, at oprette to variable som input til firkantede højde og bredde gør algoritmen gælder for ethvert felt . Med andre ord , kan du bruge denne algoritme til at bestemme arealet af noget firkant ved inputing sin højde og bredde .
3
Skitsere algoritme drift. Disse ændrer værdien af input variable. Ved hjælp af ovenstående eksempel , kan din algoritme formere højde og bredde variabler inputted tidligere. Det er et grundlæggende eksempel . En algoritme aktiviteter kan tage form af flere trin og endda gren , afhængigt af værdien af input variable.
4
Output resultaterne af din algoritme operationer. For eksempel, hvis input variabler beskrev en firkant med en højde på 2 og en bredde på 3 vil algoritmen sende værdien på 6 .