? Der er mange forskellige måder at skrive edb-programmer . En måde er at udvikle en kode, der kører indtil programmet afsluttes af brugeren eller programmet afslutter . En anden måde at skabe programmer er at skrive kode, der henretter baseret på, hvad der sker, mens programmet kører. Denne metode kaldes event-driven programmering og hændelseshandlere er hjertet af sådanne programmer. Event-driven Programming
event-driven programmering, programmet ikke bare køre fra start til slut , men snarere reagerer på bestemte begivenheder , der opstår under udførelsen af programmet. Det betyder, at hele kodesektioner aldrig kan udføres , mens programmet kører , hvis de nødvendige begivenheder ikke opstår. Ligeledes kan nogle kode udføres gentagne gange, hvis hændelser forekommer mere end én gang .
Arrangementer
event-driven programmering, en begivenhed er noget, der opstår , og er mærkbar af programmet. Event-driven programmering er almindelig i grafisk brugergrænseflade eller GUI , miljøer. Almindelige hændelser omfatter , når musen er klikket eller når musen flyttes over et objekt . Men begivenhederne ikke at være resultatet af brugerens input. En hændelse kan opstå efter en vis mængde tid, eller hvis der sker noget med maskinen , såsom en e-mail er modtaget eller en ny hardwareenhed er tilsluttet.
Event handleren
< br >
en begivenhed handleren er en delmængde af et edb-program , som henretter når en bestemt begivenhed udløses. For eksempel . Hvis brugeren klikker med musen på en knap på skærmen , den kode, der svarer til den knap bliver klikket kørsler Koden kun udfører , når der klikkes på knappen . Hvis brugeren klikker på knappen igen , vil koden køre igen.
Programmering hændelseshandlere
En begivenhed handleren kan konstrueres som et underprogram , funktion eller et objekt afhængig af sproget . For at kunne behandle tilfælde skal hændelseshandler modtage oplysninger om begivenheden. Disse data sendes til event handleren , som derefter udfører den nødvendige kode baseret på genererede begivenheden . For eksempel, hvis brugeren klikker på en knap kunne hændelseshandler modtage data om, hvad knappen blev klikket og bruge denne parameter til at køre programkode.