Platform spil er en af de første former de fleste nye spil udviklere forsøg , og en af de grundlæggende bevægelser en platform spil er springet. Når du tilføjer hoppe bevægelse, din karakter er umiddelbart i stand til at hoppe op på nye niveauer og fremskridt videre gennem spillet. Tilføjelse af en hoppe bevægelse til Game Maker 8 er nemt, og du kan få din karakter hoppe på kun et par minutter. Instruktioner
1
Tilføj trin begivenhed til det objekt, du ønsker at gøre hoppe.
2
Tilføj Check Empty handling placeret i fanen Kontrol til trinnet begivenheden. Sæt Y til 1, og kontrollere den relative kassen.
3
Tilføj Set Gravity handling fra flytningen fane til trinfunktion . Indstil retningen til 270 og tyngdekraften til .5 . Dette vil gælde tyngdekraften , når genstanden er ikke oven på en fast overflade.
4
Tilføj Key Press Up begivenhed til dit objekt .
5.
Tilsæt Check tom handling fra fanen Kontrol i din nye arrangement. Sæt Y til 1, og kontrollere den relative kassen.
6
Tilsæt indstille den lodrette hastighed handling fra Control Tab til dit arrangement , og indstille hastigheden til -10 . Dette vil gøre din karakter hoppe i luften , så snart op tasten. Alvoren vil hurtigt bringe objektet tilbage ned til jorden fuldføre springet.