I datalogi , stole algoritmer på data- strukturer for at udføre deres opgaver effektivt. Når en datastruktur er blevet sat på plads, kan algoritmer blive udviklet, afprøvet og køre. Datastrukturer og algoritmer bruges i næsten hver computer software program til rådighed i dag . Om Datastrukturer
I datalogi , en datastruktur er en måde at organisere og lagring af data , datastrukturer søger at maksimere effektiviteten af lagre og hente data i en computer. Forskellige former for datastrukturer er egnet til forskellige opgaver - for eksempel, er B -træer ofte bruges til at administrere databaser , mens hash tabeller anvendes til compilere . Designe og implementere en effektiv datastruktur er afgørende for udformning af effektive algoritmer til et computerprogram.
Om Algoritmer
datalogi, en algoritme er et sæt af entydige anvisninger bruges til at få en specifik udgang til en berettiget - det er anerkendt - indgang . Algoritmer er afhængige af datastrukturer til at blive en succes - der skal være en datastruktur på plads, før algoritmer kan udvikles og afprøves. Dette er grunden til nogle edb-programmører tror , at hemmeligheden udvikle god software ligger i design og brugen af effektive datastrukturer snarere end smarte algoritmer.
Brute Force Algoritmer
< br >
" brute force " typer er nogle af de mest grundlæggende og direkte algoritmer. Som navnet antyder, brute force algoritmer kræver opgørelsen af det problem, der skal løses, samt eksplicitte definitioner af de forskellige komponenter , for at fungere korrekt. I programmering af computere, er brute force algoritmer bruges til at beregne fakulteterne , eksponentiation , at formere matricer eller søge efter en værdi s nøgle i en specificeret liste .
Divide ( eller fald) and Conquer Algoritmer
Divide og erobre er nogle af de mest kendte algoritmer , og de er typisk anvendes til at konstruere rekursive algoritmer - en slags positiv feedback loop . Sand til deres navn, del og hersk algoritmer opdele et problem i to mindre problemer, som hver nemmere at håndtere og løse særskilt de separate løsninger kombineres derefter at løse det oprindelige problem . I falde og erobre algoritmer er det oprindelige problem skaleret ned til en størrelse , at den algoritme kan administrere. Når løsningen er fundet, det skaleres op igen for at løse det oprindelige problem . Falde og erobre algoritmer er også kendt som induktive eller trinvis algoritmer.
Transform and Conquer Algoritmer
Transform og erobre algoritmer løse problemer i programmering i en af tre måder , der alle hvoraf involverer transformerende - eller oversætte - problemet til noget mere håndterbare. En omdanne og erobre algoritme, kan forvandle problemet til en enklere eksempel på det samme problem i en proces kendt som " eksempel forenkling. " De kan også omdanne problemet til en ny repræsentation af problemet , som kaldes " repræsentation forandring. " Endelig omdanne og erobre algoritmer kan også omsætte problemet til et andet problem, der er lettere at løse , denne sidste metode kaldes
"problem reduktion. "