Ifølge TIOBE Language Index, er Python et af de mest populære programmeringssprog i verden. Python er et højere niveau sprog , der understøtter funktioner som interaktiv udvikling og styring af hukommelse . Programmører kan køre kode , som det er skrevet, og behøver ikke at administrere lavniveau hukommelsesdetaljer der ofte plager programmører i andre sprog. Dette giver Python programmører mulighed for hurtigere udvikling på bekostning af lidt langsommere programmer . Python Yield søgeord er brugt til at oprette særlige typer af objekter kaldes generatorer . Iteration
Iteration er en hjørnesten i effektiv programmering . Iteration er, hvad der giver computere til at udføre gentagne opgaver igen og igen , indtil møde en exit tilstand. Nogle gange refereret til som " looping " Iteration kan findes i alle computer programmeringssprog. Iteration er ofte udført over en slags datastruktur , der udfører en handling på hvert element . I Python, sker dette som så : Hej
list = [1 , 2, 3 , 4, 5]
for e in liste : Hej
print e
Denne kode vil udskrive hvert nummer på listen til kommandolinjen .
Iterables
Python Iterables er en særlig form for objekt, der kan gentages ved hjælp af indbygget Python syntaks. Iterables kan bruges med Pythons "for" iteration syntaks , hvilket gør dem meget praktisk. Iterables er afgørende for forståelsen Yield . Typiske Iterable objekter omfatter de fleste af Pythons datatyper. Programmører kan definere deres egne Iterable objekter så godt.
Generatorer
Pythons Generatorer er meget lig Iterables . Men i modsætning til Iterable genstande må Generatorer kun bruges én gang . Stedet for at lagre alle værdierne , genererer Pythons generatorer alle værdierne i generatoren i farten . Når Generator er blevet brugt , det ophører med at give værdier, og er "død ". En ny generator skal oprettes . Generatorer er meget memory -effektive, da de ikke gemmer nogen værdier .
Udbytte
Udbytte bruges til at oprette generatorer . Når Python møder et udbytte erklæring , skaber det en generator og faktisk ikke udføre koden indtil generatoren objektet hedder. Udbytte er normalt bruges som så : Hej
def createGenerator () : Hej
MyList = rækkevidde (3 )
for jeg i MyList : Hej
udbytte i * jeg
Denne generator giver de værdier (1 , 4, 9 ) til at kalde løkken.