| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Sådan Beregn Vinkler i QBasic
    Som en del af et program , du nogle gange nødt til at beregne vinklen mellem to punkter. Du bruger trigonometri til at gøre beregningerne. Da trigonometri er baseret på retvinklede trekanter , du behandler de to punkter som hjørner af en retvinklet trekant , og basere dine beregninger på trekanten. QBasic er et programmeringssprog til MS- DOS. Den er baseret på BASIC , hvorfra den har arvet sine trigonometri funktioner. Du kan beregne vinklen mellem to punkter i QBasic hjælp af en af ​​disse funktioner , ATN . Instruktioner
    1

    Find de vandrette og lodrette afstande mellem de to punkter. Disse afstande danne sider af trekanten , du vil bruge til dine beregninger . I dette eksempel er koordinaterne for de to punkter er gemt i variabler navngivne Point1X , Point1Y , Point2X og Point2Y . At finde hver distance , trække det første punkt er koordinat fra det andet punkt matching koordinat : Hej

    DIM TriangleWidth som single , TriangleHeight AS ENKELT

    TriangleWidth = Point2X - Point1X

    TriangleHeight = Point2Y - Point1Y
    2

    konvertere både afstande til positive tal . TriangleWidth vil være negativ, hvis det andet punkt er til venstre for det første punkt , og TriangleHeight vil være negativ, hvis det andet punkt er under det første punkt. Dette er et problem , fordi du har brug for positive tal for beregningerne . Brug funktionen ABS for at finde den absolutte værdi af hver distance : Hej

    TriangleWidth = ABS ( TriangleWidth )

    TriangleHeight = ABS ( TriangleHeight )
    3

    beregne tangens af vinklen . Tangens af en vinkel er længden af ​​den modsatte side af vinklen divideret med længden af den side støder op til vinklen . Du forsøger at finde vinklen fra det første punkt , hvilket betyder trekanten højde er den modsatte side , og dens base er den tilstødende side. Divider højde ved foden : Hej

    DIM Tangent AS ENKELT

    Tangent = TriangleHeight /TriangleWidth
    4

    Beregn vinklen vha. ATN -funktionen. ATN -funktionen (kort for " arctangens " ) finder den vinkel , der matcher en tangent : Hej

    DIM vinkel som SINGLE

    Angle = ATN ( Tangent )
    5

    Konverter vinklen fra radianer til grader. ATN funktionen returnerer en vinkel i radianer . (Pi radianer lig en halv cirkel eller 180 grader. ) Til at konvertere radianer til grader , gang med 180 og divider med pi : Hej

    Angle = Vinkel * 180 /3,14159
    < br >

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Indsæt en dato i en DB2-database 
    ·Sådan Find hyppigheden af ​​støj i Matlab 
    ·Agile Programmering & Training 
    ·Sådan bruges Device - Mapper Multipath 
    ·Sådan fjernes CoreData iPhone Emulator 
    ·Effektiv brug af Microsoft Enterprise Library 
    ·T-SQL rette funktioner 
    ·Sådan Fix en Infinite Loop 
    ·Rustfrit stål 351M Ford Specs 
    ·Sådan registreres en CAB fil 
      Anbefalede Artikler
    ·Begreberne Matlab 
    ·Sådan ansøger sløringseffekter til Skygger i Flex 
    ·Sådan Ignorer tegnsætning i Java 
    ·Sådan Deal med Delstrenge i CSH 
    ·Hvordan man opbygger dynamiske websteder med Dreamweave…
    ·Sådan Send en Argument i VBA 
    ·Sådan Konverter UTF- 8 til UTF- 16 i Perl 
    ·Forskellen i Print -og Echo i PHP 
    ·Hvordan læser jeg linje for linje med Visual Basic 
    ·Visual Basic -koden til Flash Player 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com