? I den virkelige verden , alt det, du gøre næsten er en proces. Kogning et æg , for eksempel, kræver, at du udføre sådanne opgaver som at finde en gryde , sætte vand i det og finde et æg. Kogning et æg er en simpel proces . Flowcharts tillader dig at oprette et visuelt overblik over en proces. Softwareudviklere bruger rutediagrammer til at planlægge , revidere og i sidste ende skabe software-applikationer og systemer. Proces Symboler
Softwareudviklere forsøger at efterligne den virkelige verden processer i deres software. For eksempel er den opgave at klikke på en knap en proces . Til at repræsentere denne opgave visuelt , en udvikler trækker en firkant på en side og skriver teksten "klik på knappen " inde i rektanglet. Alle rektangler på et flowchart er "proces" symboler. Udviklere tilføje yderligere proces symboler efter behov for at beskrive hele opgaven. I komplekse systemer kan disse proces symboler på mange forskellige sider.
Input /Output Symboler
Hver flowchart indeholder "start" og "stop" symboler. For at placere en start symbol på en side , tegne en oval , hvor du vil flowchart til at begynde. Afslut flowchart med en anden oval . Det er den stop- symbol. Mange programmer bruger databaser , input tekstbokse og andre enheder, der interagerer med brugere eller systemet . Udviklere kan skildre disse enheder ved at trække input /output -symboler på flowchart. En proces, symbol er formet som et parallelogram .
Lines
Developers forbinde symboler med linjer kaldet flowlines . Disse linjer har pile , der viser et programs logiske flow for henrettelse. For eksempel kan en programmør trække en linje strækker sig fra en proces ved navn "check knap klik " til en anden ved navn "skærm -menuen. " Linjens pil , der peger fra den første proces til den anden viser, at den første proces sker før den anden .
Beslutning Symboler
udviklere bruger beslutning symboler, når et program skal vælge mellem to logiske handlemuligheder . For eksempel kan et flowchart indeholde en navngiven proces " vælge et afkrydsningsfelt. " Et program skal vide , hvis en bruger rent faktisk vælger et afkrydsningsfelt som anmodet . At skildre denne beslutningsproces , en udvikler trækker en diamant på siden og fylder den med teksten " Afkrydsningsfelt Selected ? " Dette er et "ja" eller "nej" spørgsmål, som kun har to mulige svar. To linjer strækker sig fra beslutningen symbol. Én linje , med værdien "ja" skrevet over det , viser den proces flow , hvis en bruger vælger et afkrydsningsfelt . Den anden linje , med værdien " nej " skrevet over det, viser den proces flow , hvis en bruger ikke vælge et afkrydsningsfelt.