Robotter er elementer af science fiction fascination. Franchises af science fiction fra de korte historier om Isaac Asimov til film som "Star Trek " og " Star Wars "-funktion mekaniske anordninger , der bevæger sig rundt af sig selv , kan interagere med verden i en række forskellige måder , og som regel har deres egen forskellige personligheder . Spiludviklere kan indpasses i denne fascination af tekniske spil, hvor spillerne bruger deres kreativitet til at konstruere deres egne robotter. Instruktioner
1
Sketch koncepter for de forskellige robot hoveder spillere kan vælge fra. Gør hver hoved visuelt spændende og omfatte forskellige funktioner. For eksempel kan nogle hoveder omfatte en optisk sensor i stedet for to , og større hoveder kunne gemme flere dimser end mindre hoveder.
2
Opret en klasse i din kildekode til at repræsentere robottens hoved. Medtag boolske variabler for de forskellige konfigurationer , du har drømt op i det sidste trin. Har en anden variabel til at tænde (sand) eller fra ( falsk) afhængig af om funktionen er en del af en given konfiguration.
3
Sketch koncepter for forskellige robot torsoer . Følge en proces svarende til den, du brugte til at oprette hovederne med forskellige torsoer , der indeholder forskellige funktioner.
4
Opret en klasse i din kilde kode for robottens torso. Igen omfatter Boolean variabler til at svare til de forskellige funktioner, du troede op i trin 3. .
5
Sketch koncepter for robot arme og ben. Beslut hvilke typer af fingre ( hvis nogen) en given arm set vil have. Gentag denne proces for benene , herunder detaljer såsom antallet og længden af benene. Eller , i stedet for benene , kunne du have et spor , som robotten vil rulle hen over terrænet.
6
Opret klasser for robotarmene og robot ben , herunder detaljer som boolske variabler, du kan henvende tændt eller slukket.
7
Opret en hovedmenu , hvor spillerne kan vælge, hvilke hoved, torso , ben og arme , de vil bruge til at konstruere en robot. Pass disse valg til klasserne , så når de instantiere , dit program har en intern registrering af hver eneste detalje af robotten dit brugernavn har designet . Du kan bruge denne post til at bygge resten af din programmets funktioner.